۲۰۰ حلقه قنات در گناباد خشک شد

خشکسالی و کمبود بارندگی در سال‌ های گذشته یک سوم قنات‌ های گناباد ‌را خشک کرده است.

رضا نصیری فرماندار گناباد گفت: خشکسالی و کمبود بارندگی در این شهرستان در سال‌های گذشته باعث شده از ۶۰۰ دهنه قنات در گناباد ۲۰۰ دهنه قنات خشک شود یا در آستانه خشک شدن قرار گیرد.

او در دیدار با عطاء الله ابراهیمی رئیس پژوهشکده خاک و آبخیزداری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور افزود: ذخیره آب‌های زیرزمینی در این شهرستان و از جمله بخش مرکزی و پسکلوت روز به روز کمتر می‌شود.

فرماندار گناباد خسارت هزار و ۷۰ میلیارد ریالی سیلاب ۲ سال پیش به بخش کشاورزی، چاه‌های آب و جاده‌های گناباد را یادآور شد و اجرای طرح آبخیزداری شهید سبحانی را از اقدامات موثر برای کاهش خسارت‌های سیلاب در این شهرستان ذکر کرد.

عطاء الله ابراهیمی رئیس پژوهشکده خاک و آبخیزداری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: بحران آب از بزرگترین چالش‌های کشورمان است که نه تنها بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب بلکه حیات سرزمینی ما را تهدید می‌کند.

او افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری راهکار مهمی برای کاستن از چالش کمبود منابع آبی است.

رئیس پژوهشکده خاک و آبخیزداری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد که با اجرای آبخیزداری در هر هکتار می‌توان حدود هزار مترمکعب آب را به سفره‌های زیرزمینی هدایت کرد.

برچسب ها: قنات ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.