رئیس خدمات فنی و مهندسی شرکت پالایش نفت آبادان از ساخت مولدهای بومی برق در پالایشگاه خبر داد.

سید محمد طهری رئیس خدمات فنی و مهندسی شرکت پالایش نفت آبادان گفت : کارشناسان فنی و مهندسی پالایشگاه آبادان موفق به ساخت مولدهای بومی برق با ۹ ماه تلاش شدند.

به گفته او در پی اعمال تحریم های ظالمانه و در راستای عمل به دستورالعمل دفتر ریاست جمهوری در اعتماد به دانش بنیان ها، پس از بررسی چالش های سیستم های قدیمی مولدهای برق ژاپنی توسط ، بومی سازی سیستم کنترل مولدهای برق از نوع گازی هیتاچی به شرکت دانش بنیان ایرانی واگذار شده بود.

این مسئول سیستم مانیتورینگ و پمپ ها و همچنین افزودن شاخصه های دیگری همچون دارا بودن قابلیت دستی و اتوماتیک به صورت همزمان در برخی بخش ها را از امتیازات بومی سازی سیستم کنترل مولدهای گازی برشمرد.

رئیس خدمات فنی و مهندسی پالایشگاه آبادان گفت : در مرحله نخست تعویض، به روزرسانی و بومی سازی 2 مولد شماره 6 و 7 از سری مولدهای سیستم کنترل و مولدهای گازی H25 انجام شد.

 او همچنین گفت : پالایشگاه آبادان هفت دستگاه مولد برق از نوع گازی مدلH25 شرکت هیتاچی دارد که با توجه به اعمال تحریم های آمریکا در سال 1397، این شرکت ژاپنی از دادن خدمات و قطعات یدکی مولدها خودداری می کند و خاص بودن سیستم کنترل و مانیتورینگ، تامین قطعات این سیستم را به مشکلی جدی تبدیل کرده بود.

آقای طهری گفت : با این اقدام نگرانی برای ارائه خدماتی همچون تعمیرات و تامین قطعات این سیستم کنترل که از مدار خارج شدن آن می تواند تولید برق را مختل کند، رفع شد.

اکثر برق مصرفی واحدهای قدیم و جدید پالایشگاه آبادان در نیروگاه شماره 3 تولید می شود که این اقدام می تواند با پایداری برق، عامل محافظت از قطعات، نگهداری سیستم و بهره برداری بدون مشکل واحدهای تولیدی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.