سازمان پزشکان بدون مرز از آمار بالای مجروحان و شرایط نامناسب بیمارستان‌ها در ارائه خدمات به فلسطینیان در غزه خبر داد.

حمله رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در غزه آن‌چنان تشدید یافته که آن‌ها یا تعطیل شده اند و یا به دلیل خسارات وارده و نبود سوخت برای تامین برق در ارائه خدمات ناتوان هستند. سکوت مقامات غربی باعث نشده است که نهاد‌های مردم نهاد و سازمان‌های بین المللی در قبال این فجایع ساکت بنشینند. 

به گزارش الجزیره، سازمان پزشکان بدون مرز امروز (دوشنبه) اعلام کرد بیمارستان الاقصی در مرکز غزه که تحت حمایت این سازمان قرار دارد به دلیل هجوم بیماران و مجروحان پس از شروع حملات رژیم صهیونیستی از ارائه خدمات به مراجعه کنندگان ناتوان است. 

کاترین کلیز، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در این باره می‌گوید: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از یکصد کشته و ۴۰۰ مجروح به بخش اورژانس بیمارستان الاقصی وارد شده است. برخی از این بیماران به دلیل شرایط بحرانی که داشتند به صورت مستقیم برای انجام جراحی وارد اتاق عمل شدند. 

وی می‌افزاید: ما شاهد مراجعه بیمارانی هستیم که علائم عفونت و نکروز (بافت مردگی) را داشته اند، زیرا آن‌ها برای روز‌ها و حتی هفته‌ها موفق به تعویض پانسمان زخم خود نشده اند. 

کارکنان پزشکان بدون مرز که اکنون در بیمارستان خان یونس اقدام به ارائه خدمات جراحی به بیماران جراحت‌های سوختگی و تروما می‌کنند می‌گویند به دلیل حجم بالای مجروحان و مراجعه کنندگان در ارائه خدمات به تمامی آن‌ها ناتوان هستند. 

کریس هوک، هماهنگ کننده پزشکان بدون مرز در این باره می‌گوید: ما در بیمارستان تقریبا هر ساعت شاهد ورود شمار بالای مجروحان هستیم. با ادامه شرایط فعلی بیمارستان به زودی فضای کافی برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار