رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: آمبولانس اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمات درمانی به علت آلودگی هوا در میدان شهدای اراک استقرار یافت.

بهروز ایران‌نژاد رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: آمبولانس اورژانس ۱۱۵ برای ارایه خدمات درمانی به علت آلودگی هوا در میدان شهدای اراک استقرار یافت. این آمبولانس از ساعت هشت تا ۱۹ عصر با هشت تخت بستری به افراد خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان کرد: این خدمات شامل اکسیژن تراپی، مانیتورینگ و ارائه خدمات پیشرفته است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، به مردم توصیه کرد: هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند و در صورت نیاز از اتوبوس آمبولانس, ماسک دریافت کنند.

ایرانژاد اظهار کرد: این اتوبوس آمبولانس تا زمان عادی شدن شرایط هوا و رفع آلودگی در میدان شهدای اراک مستقر است.

وی، درباره تمهیدات اورژانس استان مرکزی برای آلودگی هوا در میدان اصلی شهر گفت:‌ با توجه به میزان آلودگی هوای کلانشهر اراک، ناوگان اورژانس استان مرکزی در حالت آماده باش است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: علاوه بر آن، آمبولانس اورژانس بانوان نیز در میدان شهدای شهر اراک مستقر است.

ایران نژاد با توصیه به شهروندان مبنی بر پرهیز از تردد غیرضرور در فضای باز در روزهای آلوده هوا، افزود: شهروندان در صورت احساس تنگی نفس، دوبینی، سردرد، سرگیجه و تهوع به عوامل اورژانس مراجعه کنند یا با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند تا به وضعیت آنان رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود.

استان مرکزی دارای ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۴۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت موتورلانس است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۹۷ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.