به مناسبت روز جهانی داوطلب و هفته داوطلبان، ۲ خانه هلال در محلات کم برخوردار استان قزوین راه اندازی شد.

حسین خوئینی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان قزوین در مراسم افتتاح خانه‌های هلال گفت: به مناسبت روز جهانی داوطلب و هفته داوطلبان، خانه‌های هلال مسجد صاحب الزمان (عج) قزوین و خانه هلال روستای تلاترالموت غربی افتتاح شد.

خوئینی افزود: یکی از خانه هلال در مسجد صاحب الزمان (عج) در محله مولوی قزوین با هدف توانمند سازی محلات کم برخوردار و کاهش خطرات محیطی راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: خانه هلال روستای تلاتر واقع در بخش رودبار الموت غربی را دومین خانه هلال مورد بهره برداری شده در شهرستان قزوین است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با توجه به این که خانه‌های هلال خدمت نوینی محسوب می‌شود که اساس و رویکرد آن استفاده از ظرفیت مردمی و اقدامات اجتماع‌محوری است، با تأسیس خانه‌های هلال، خدمات جمعیت به دوردست‌ترین مناطق به‌ویژه مناطق روستایی گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: کاهش آسیب‌پذیری، کاهش خطرپذیری حوادث، کاهش تاثیرات حوادث، افزایش توانمندی و تقویت روحیه فعالیت‌های داوطلبی، مهم‌ترین اهداف جمعیت از تأسیس خانه‌های هلال است.

خوئینی عنوان کرد: خانه‌های هلال مرکز جذب و سازماندهی تیم‌های امدادی آموزش دیده داوطلب می‌باشد و یکی از اهداف جمعیت هلال احمر با تاسیس خانه‌های هلال آغاز فوری عملیات امداد و نجات توسط مردم تا رسیدن سازمان‌های امداد رسان می‌باشد.

وی ادامه داد: خانه‌های هلال شهری و روستایی زمینه مشارکت در حوزه‌های اجتماعی را نیز فراهم می‌کند و در واقع تمامی فعالیت‌های خانه‌های هلال بر اساس ظرفیت‌های مردمی و کاملا داوطلبانه محور انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تاسیس و راه اندازی خانه هلال از سوی جمعیت هلال احمر از سال ۹۴ در سطح روستا‌های کشور با هدف ارتقا سطح آمادگی شهر‌ها و روستا‌ها در برابر وقوع حوادث طبیعی آغاز شد و در حال حاضر نیز از هفت هزار و ۱۷ خانه هلال شهری و روستایی فعال در کشور، ۱۰۲ خانه هلال در استان قزوین وجود دارد که ۷۶ خانه روستایی و ۲۶ خانه هلال در شهر‌ها قرار دارند.

برچسب ها: هلال احمر ، خانه هلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.