افزایش انتقادات به قرارداد دفاعی گوگل با رژیم صهیونیستی

گروهی از کارمندان شرکت‌های فناوری گوگل و آمازون طی روز‌های اخیر کارفرمایان خود را به خاطر عقد قرارداد با ارتش رژیم صهیونیستی محکوم کردند.

به نقل از Guardian، گروهی از کارمندان سابق و فعلی شرکت‌های فناوری گوگل و آمازون طی روز‌های اخیر برای ادای احترام به می‌عبید، مهندس نرم‌افزار جوانی که همراه با خانواده‌اش طی حملات هوایی اشغالگران در غزه به شهادت رسید، گرد هم آمدند. آن‌ها همچنین از فرصت استفاده و کارفرمایان خود را به خاطر عقد قرارداد با ارتش رژیم صهیونیستی محکوم کردند.

عبید، پیش‌تر و در سال ۲۰۲۰، از بوت کمپ برنامه نویسی مورد حمایت شرکت گوگل، موسوم به «Gaza Sky Geeks» فارغ‌التحصیل شده و در بخشی از برنامه شتاب‌دهنده استارتاپی گوگل (Google for Startups)، مشغول گذراندن دوره کارآموزی خود شد.

زندگی عبید، الگو و نمونه‌ای درخشان از شکوفایی یک فرد در محاصره، در صنعت فناوری بود و شهادت او برای کارمندان گوگل، یادآور قرارداد ۱،۲ میلیارد دلاری کارفرمایان آن‌ها برای ارائه خدمات ابری و یادگیری ماشینی به دولت و ارتش رژیم صهیونیستی با اسم رمز پروژه نیمبوس (Nimbus) است. این در حالی است که بسیاری از کارکنان گوگل، پیش‌تر و در طول دو سال گذشته نیز به عقد این قرارداد با رژیم صهیونیستی معترض بوده و استدلال می‌کنند که خدمات کارفرمای آن‌ها به آپارتاید تحمیل شده توسط صهیونیست‌ها بر فلسطینیان کمک می‌کند.
کورتنی منچینی، سخنگوی گوگل، ضمن امتناع از پاسخگویی به سوالات مستقیم درباره عدم تأیید مرگ عبید توسط این شرکت، گفت: «این یک زمان و موضوع بسیار حساس در هر شرکتی است و گوگل کارمندان زیادی دارد که شخصاً تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.»

وی همچنین مدعی شد که پروژه نیمبوس ارتباطی با فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی ندارد و فقط به وزارتخانه‌های دولتی این رژیم از جمله دارایی، مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌و‌نقل و آموزش، خدمات تجاری ارائه می‌دهد. این در حالی است که وزارت دارایی اسرائیل هنگام اعلام قرارداد با آمازون و گوگل به هاآرتص اعلام کرد که این شرکت‌ها سرویس‌های ابری دولتی و نهاد‌های نظامی را تأمین خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
یعنی گوگل باید بیاد با حماس و حزب الله و انصارالله قرداد ببنده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
این خبر کاملا دروغ هست . چون کلیه کارمندان این دو تشکیلات قبل از استخدام باید وفاداری خود را به صهیونیستها ثابت کنند.
آخرین اخبار