لکزایی گفت: باید مدیران برنامه ریزی کنند تا ثبت ازدواج و طلاق‌های شهروندان سربیشه‌ای در داخل خود شهر انجام شود.

لکزایی فرماندار سربیشه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی گفت: پوشش وقایع حیاتی و ثبت آن در مهلت قانونی و نقش آمار‌های جمعیتی در برنامه ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است.

او افزود: با توجه به این امر مهم، نقش سایر ادارات و نهاد‌ها در همکاری برای پوشش‌کامل وقایع حیاتی با اداره ثبت احوال الزامی و ضروری است.

لکزایی اظهار کرد: شورا‌های اسلامی و دهیاران می‌توانند در زمینه ثبت به موقع وقایع حیاتی نقش مهمی ایفا کنند و همچنین تعامل و همکاری بیشتر اعضای شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان در امر پوشش کامل وقایع حیاتی بسیار مهم و موثر است.

فرماندار سربیشه با اشاره به نرم فرزندآوری در شهرستان بیان کرد: دولت سیزدهم در زمینه فرزندآوری و تکثیر جمعیت که یکی از دغدغه مقام معظم رهبری است مشوق‌های خوبی را در این زمینه در نظر گرفته است.

او تصریح کرد: با همیاری و همفکری، تمامی مدیران شهرستان تلاش، برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی داشته باشند که ثبت ازدواج و ولادت‌های شهرستان در خود شهرستان سربیشه ثبت شود.

او با بیان اینکه اکثر طلاق‌های ثبت شده در یکی دو سال ابتدایی زندگی مشترک زوجین رقم می‌خورد، گفت: با تشکیل تیم‌های مشورتی و مشاوره‌ای و اجرای برنامه مدون آموزشی، فرهنگی و روشنگری میتوانیم در کاهش و حتی صفر شدن میزان طلاق و این پدیده ناخوشایند اجتماعی و فرهنگی در شهرستان موثر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار