مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از جذب یک هزار و ۸۰۰ کودک کار و خیابان در سیستم آموزش و پرورش خبر داد.

احمد احمدی صدر گفت: آموزش و تحصیل در ۳۴ مراکز پویاشهر ویژه کودکان کار و خیابان به اجرا در می آید که در هفت ماه نخست سال جاری یک هزار و ۸۰۰ کودک کارو خیابان پس از گذراندن دوره مقدماتی تحصیل وارد مدارس شده اند.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات کاهش آسیب های اجتماعی، شناسایی کودکان آسیب دیده که از تحصیل بازمانده اند است که طی مقدمات اولیه آنها به سیستم رسمی آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی اذعان داشت: این فعالیت با تلاش اداره پیشگیری سازمان خدمات و مشاركت‌های اجتماعی شهرداری تهران و سمن ها (تشکل های مردم نهاد) به اجرا در می آید و سایر کودکان کار و خیابان که به دلایل متعدد در مدارس قابلیت تحصیلی ندارند در مرکز پویاشهر در حال آموزش و تحصیل هستند.

احمدی صدر ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ کودک کار و خیابانی که وارد سیستم آموزش و پرورش شده اند همچنان از خدمات مراکز پویاشهر برخوردار هستند و در کلاس های آموزشی ، تقویتی، فرهنگی و تفریحی شرکت می کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشاركت‌های اجتماعی خاطرنشان کرد:  اقداماتی در راستای استعدادیابی تربیتی، آموزشی و توانمندسازی در دستور کار فعالیت مراکز پویاشهر قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار