رضا محمدیان گفت: هر کدام از شهرها ممکن است در یک یا چند مشخص بعد دارای پتانسیل باشند، اما کلانشهر شیراز در چندین زمینه سرآمد است. وجود بناهای تاریخی متعدد، مراکز مذهبی، تجاری، علمی، مهندسی، پزشکی، فرهنگی، تنوع اقلیمی و... از پتانسیلهایی است که ابعاد گردشگری در شیراز را افزایش داده است.
او ادامه داد: متأسفانه به نسبت سایر شهرها روی این ابعاد تبلیغ نشده و به همین جهت گاهی دیدهایم که روابط گردشگری برخی از شهرها از شیراز جلوتر است.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: باید نقص تبلیغات و معرفی ابعاد مختلف گردشگری شهر شیراز بیش از گذشته مورد توجه فعالان این عرصه قرار گیرد.
محمدیان همچنین تصریح کرد: فعالان گردشگری باید بپذیرند که اگر با هم همکاری و نسبت به هم رقابت سالمی داشته باشند، به رشد اقتصاد همدیگر کمک خواهند کرد.
او با بیان اینکه شیراز از قدیم در دنیا شهر شناخته شدهای بوده است، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه گردشگری با پتانسیلهای مشترک فعالان این حوزه در شهرهای مطرح کشور و شهرهای کشورهای همسایه ایران به منظور معرفی بیشتر شیراز موثر و کارگشاست.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: هدایت دید مثبت مسئولان شهری نسبت به مسئله گردشگری و اقناع آنها برای حمایت از گردشگری موضوع مهمی است که باید در نمایشگاه گردشگری پارس و میزهای تخصصی این نمایشگاه مدنظر قرار گیرد.