سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه، مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا را با اکثریت آراء مجرم شناختند.

اکبر نصراللهی سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد متهم اعلام جرم کرد و اتهام‌های مهدی ابراهیمی‌تازه محله، «انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع» در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ با عنوان «قاتل داریوش مهرجویی کیست؟ باجناق‌ها آدمکش اجیر کردند!»، است که هیات منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت آراء در موضوع اتهام، وی را مجرم دانست و نیز وی را با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست.

سخنگوی هیئت منصفه افزود: ابراهیمی‌تازه محله بدون ارائه مستندات در دادگاه مدعی شد، خبر یادشده بعد از هماهنگی و تایید سخنگوی فراجا منتشر شده است.

قاضی ترابی بعد از دفاعیات متهم گفت: انتشار مطالبی در موضوع حساس قتل آن هم در زمانی که هنوز صحت و سقم آن‌ها معلوم نیست با تجربیات زیادی که از آن اشاره کردید، تعارض دارد.

نصراللهی درباره پرونده روزنامه اعتماد افزود: رأی دادگاه رسیدگی به شکایت هیات نظارت بر مطبوعات در مورد پرونده اتهام‌های روزنامه اعتماد که به ریاست قاضی ابراهیم ترابی گلسفید در شعبه اول دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

بر اساس اصل ۲۴ قانون اساسی جرم مطبوعاتی عبارت است از انتشار مطالب مخل به مبانی اسلام و یا حقوق عمومی به وسیله مطبوعات، تفصیل و مصادیق آن‌ها را قانون معین می‌کند.

مطابق ماده ۳۴ قانون اصلاح قانون مطبوعات مصوب ۱۳۷۹ رسیدگی به جرایم مطبوعاتی با توجه به قوانین مربوط به صلاحیت ذاتی در محاکم عمومی یا انقلاب یا سایر مراجع قضایی است که در هر صورت علنی بودن و حضور هیئت منصفه در آن الزامی است.

تبصره ماده ۴ اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۸۱ بیان می‌دارد رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی در دادگاه کیفری استان به عمل خواهد آمد که طبق ماده ۲۰ قانون مذکور رسیدگی به جرایمی که مجازات قانونی آن‌ها قصاص عضو یا قصاص نفس یا اعدام یا رجم یا سلب و یا حبس ابد باشد و نیز رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی ابتدا در دادگاه تجدید نظر استان به عمل خواهد آمد و در این مورد دادگاه مذکور دادگاه کیفری استان نامیده می‌شود.

دادگاه کیفری استان در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی با حضور هیئت منصفه تشکیل خواهد شد و این دادگاه اکنون صلاحیت رسیدگی به جرم مطبوعاتی را نیز دارد.

برچسب ها: خبرگزاری رکنا ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه هم میهن و اعتماد هم دروغ پراکنی می کنند چرا به آن رسیدگی نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دروغ باعث خون وخونریزی می شود حقش محکوم شدن بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
بعضی از این جراید درپیتی بی اعتبار برای فروش وتیراژ بالا بدون واهمه به هر کسی تهمت و افترا میزنند هیچ ابایی هم ندارند هیچ کس هم کا ریشون نداره طلبکار هم میشن واقعا که زکی
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۲۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
اصلاشمابامطبوعات وخبرمشکل دارید
خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
شکور
۱۲:۲۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
درود بر هیات منصفه عادل که همیشه کیهان تبرئه میشه و بقیه محکوم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
الان انتظار داشتی که رکنا با اتهام به باجناقهای مهرجویی تبرئه بشه؟ منطق شما همیشه همینجوری کشکی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
خوبش کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
سایت رکنا خیلی اراجیف منتشر میکنه فقط درباره قتل مهرجویی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
واقعا این رکنا نمیدونم بعضی موقعها فکر میکنم دفترش اصلا ایران نیست. تیتر خبرهاش وحشتناکه، برای جلب بیننده مثلا خبر میزن پدر‌ شب سرغ دخترش رفت، بعد که میخونی میبینی اصلا خبر ربطی به عنوان نداره ولی رکنا خبر رو طوری انتخاب کرده که آدم تصور تجاوز به محارم رو بکنه. یا مثلا مینویسه مادر فلان دختره از خودش خوشگلتره، بنظر شما کدومیکی جذاب‌ترن؟ !!!!!! آخه این نوع خبرهایه، چکار به ناموس مردم دارین. یعنی مردم باید نمره بدن مادر جذاب‌تر یا دخترش؟!
آخرین اخبار