افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری

به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری گشایش یافت.

به مناسبت هفته پژوهش، بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری و فن بازار چهارمحال و بختیاری امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز در دانشگاه شهرکرد برپا شد.

اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در این آیین هدف از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های هفته پژوهش و فناوری و فن بازار را به نمایش گذاشتن آخرین دستاورد‌های حوزه پژوهش، مطالعات، فناوری‌ها و نوآوری‌هایی که از سوی بخش‌های مختلف شامل شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های تولید و طراحی عنوان کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه ۴۷ دستاورد مربوط به ۳۷ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی، نرم افزارها، صنایع غذایی و گیاهان دارویی به نمایش گذاشته شده است.


بیشتر بخوانید


پیرعلی با بیان اینکه فضای دانشگاهی فضایی است که می‌تواند از ظرفیت دانشجویی برای الگو سازی و یادگیری کارآفرینی و فناوری استفاده شود، ادامه داد: بیشتر دستاورد‌های ارائه شده در حد نمونه‌سازی (سطح دانش فناوری آن در سطح یک و چهار) است و برای اینکه این نمونه اولیه تبدیل به محصول تجاری و وارد بازار فروش شود، باید تقویت شوند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود در قالب برپایی این نمایشگاه‌ها شرکت‌های فناور به پارک علم و فناوری ورود کنند و با استفاده از امکانات موجود تولیدات خود که در مرحله نمونه سازی قرار دارند را تجاری سازی و معرفی کنند.

پیرعلی با بیان اینکه حمایت‌ها از واحد‌های فناوری در چارچوب قانون و آیین نامه‌ها است، گفت: مهمترین مشکل واحد‌های فناوری مربی‌گری و بوم کسب و کار است که باید با آن آشنا شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات واحد‌های فناور تامین فضای مناسب شامل فضای کارگاهی، آزمایشگاهی و دفتر کار است که به عنوان یک اولویت مورد نظر قرار دارد و تلاش می‌شود با تامین منابع مالی ارزان قیمت این مشکل برطرف شود.

پیرعلی اظهار کرد: تامین منابع مالی ارزان قیمت برای رشد و محصول تازه نمونه‌سازی شده تا آن شرکتی که محصول آن‌ها تجاری‌سازی و دانش‌بنیان شده از محل تبصره ۱۸، صندوق نوآوری و شکوفاهی تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.