استاندار گیلان گفت: بانک‌های عامل با کوتاه کردن فرآیند پرداخت تسهیلات به تحقق طرح‌های اشتغال کمک کنند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۱۲ آذر ماه) در جلسه کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: اعتبار و تسهیلات تکلیفی ابلاغ شده به دستگاه‌ها برای پرداخت به بنگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، مشاغل خانگی، روستایی و دانش بنیان باید پشتوانه بیمه‌ای داشته باشند.

او افزود: این مهم مورد راستی آزمایی قرار گیرد در غیر این صورت به عنوان اشتغال ایجاد شده پذیرفتنی نیست.

استاندار از نهاد‌های حمایتی خواست تا گزارش واقع بینانه و راستی آزمایی شده از اشتغال ارائه دهند، تصریح کرد: این نهاد‌ها باید از هدررفت منابع جلوگیری کرده و نموداری که از اشتغال ترسیم می‌کنند واقعی باشد.

عباسی در مورد تسهیلات ۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریالی تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ هم گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به معرفی طرح‌های واجد شرایط اهتمام جدی داشته باشند تا این اعتبارات هر چه سریع‌تر جذب شوند.

او افزود: در خصوص جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز نهاد‌های حمایتی سعی کنند جذب حداکثری تسهیلات قرض الحسنه با اولویت کارفرمایی را مدنظر قرار دهند تا به اشتغال دائم منجر شود.

استاندار گیلان از فرمانداران خواست بر انحرافات احتمالی از طرح‌های کارفرمایی نظارت داشته باشند تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود.

عباسی تأکید کرد: بانک‌های عامل با کوتاه کردن فرآیند پرداخت تسهیلات نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند تا این تسهیلات با توجه به محدودیت‌ها سریع‌تر پرداخت و طرح‌های معطل مانده و تعهد اشتغال محقق شود.

در این جلسه شماری از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حمایتی گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.