لزوم شناسایی افراد دچار بیماری دیابت و فشارخون در باغملک

مدیرشبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: باید نسبت به شناسایی و درمان کسانیکه دچار پرفشاری خون یا دیابت هستند اقدام کنند.

جاودان زاده مدیرشبکه بهداشت و درمان باغملک خواستار نظارت بیشتر بربعضی از کافه‌ها و قلیانی‌ها شد تا زمینه آسیب جوانان در مکان فراهم نگردد. 

او با اشاره به طرح پویش ملی فشارخون و دیابت، خواستار مشارکت همگان در ا ین طرح شد و از مردم خواست تا با مراجعه به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی از جمله خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات جامعه سلامت حضور پیدا کرده و و کسانیکه دچار پرفشاری خون یا دیابت هستند نسبت شناسایی و انجام اقدامات درمان آنان صورت پذیرد.

به گفته او بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر در شهرستان‌های باغملک و صیدون ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان باغملک تعداد پزشکان شاغل در شهرستان بیش از۷۰ نفر بوده که در سطح بیمارستان و مراکز خدمات سلامت در حال فعالیت برای مردم هستند.

به گفته او از ابتدای سال تا کنون بیش از یک میلیون و دویست هزار خدمت به مردم ارائه شد که از این تعداد بیش از ۲۵۰ هزار ویزیت پزشکی بودند که توسط پزشکان عمومی و متخصصین به در بیمارستان و مراکز جامعه خدمات سلامت به مردم ارائه شد.

این مقام مسئول گفت: با اضافه شدن تجهیزات و افزوده شدن پزشکان تعداد این اعزام‌ها با حضور پزشکان متخصص ازجمله اطفال، زنان و زایمان، گوش حلق و بینی، بیهوشی، متخصص مغز اعصاب، جراح مغز و اعصاب، سنوگرافی، اورولوژی بسیار کاهش پیدا کرد که در آینده این رقم بازهم کاهش بیشتری پیدا میکند.

جاودان زاده آمادگی کامل این حوزه برای فعالیت پزشکان این منطقه که در خارج شهرستان مشغول فعالیت هستند با تمامی بستر‌های لازم را اعلام داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.