پیکر محمد هادی هادی رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان در مشهد تشییع می‌شود.

پیکر محمد هادی هادی رهبر حزب حرکت اسلامی ملت افغانستان و رئیس بنیاد پیامبر فردا در مشهد تشییع می‌شود.

این عالم دینی افغانستانی متولد سال هزار و سیصد و سی و هفت در استان وردک افغانستان بود و تحصیلات تکمیلی علوم دینی را در حوزه‌های علمیه مشهد و قم گذارنده بود. سید محمد هادی هادی یکی از چهره‌های سرشناس جهادی و سیاسی افغانستان است که کارنامه درخشانی در مبارزه و جهاد با ارتش سرخ شوروی و کمونیست‌ها داشت.

این مجاهد برجسته در کودتای سیاه سال ۱۳۵۷، اتحاد جماهیر شوروی در کابل، اولین تظاهرات علیه کودتاچیان را در سفارت افغانستان در تهران، با جمعی از روحانیون افغانستانی سازماندهی نمود. در سال ۱۳۵۸، با دعوت از حضرت آیت الله العظمی محسنی از سوریه، حزب حرکت اسلامی افغانستان را تاسیس نمودند و به عنوان عضو شورای مرکزی و رئیس عمومی حرکت اسلامی در داخل کشور انتخاب گردیده و برای سازماندهی جهاد، عازم افغانستان شده و مجاهدین حرکت اسلامی را، به فرماندهی شهید گل احمد تیزانی «گلک تیزانی» در هرات سازماندهی نموده و سپس وارد کابل شدند.

او در قیام‌های بالاحصار و سوم حوت، حضور فعال داشته و بعد از شناسایی، دستگیر، زندان و شکنجه شدند؛ بعد از فرار از دست اسدالله سروری، شورای عالی داخلی حرکت اسلامی «پایگاه ۱۴ جهاد» را در ولایت میدان وردک تاسیس نمود، که پایگاه‌های داخل کشور را رهبری و بعدا به نام شورای عالی جهاد مسمی گردید و تا پایان جهاد در خدمت مردم مجاهد کشور قرار داشت.

حجت الاسلام سیدهادی پس از تحمل چند سال بیماری شامگاه ۱۰ آذرماه دارفانی را وداع گفت.

قرار است پس از تشییع پیکر این عالم ربانی در مشهد، ۱۵ آذرماه از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم حضرت معصومه در قم تشییع شود و پنج شنبه ۱۶ همین ماه هم در شهر کابل تشییع و به خاک سپرده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.