مدیر کل انتقال خون استان یزد در دیدار با مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون توسط طلاب تاکید کرد.

دکتر سید محمدرضا آقایی میبدی مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است گفت: یزد در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور است و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور و در پوشش اهدای خون جزو استان‌های خوب در بین دیگر استان‌ها هستیم.

او از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و افزود: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های خون سازمان انتقال خون می‌باشد.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان تحول، تعالی و تکامل در خدمت، دانش و پژوهش، اجتماعی کردن انتقال خون و دسترسی آسان همه به مراکز اهدای اهدای خون، سه هدف مهم در انتقال خون استان می‌باشد اظهار داشت: تلاش داریم با ایجاد سامانه‌های سیار اهدای خون، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه به زودی سامانه سیار اهدای خون در استان راه اندازی می‌شود و می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.

آقایی میبدی اضافه کرد: اقدامات اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج بیشتر اهدای خون را در دستور کار قرار دادیم که راه اندازی پویش‌های نذر خوشبختی، اهدای خون خانواده و پویش اهدای خون طلاب از آن جمله بودند.

او تصریح کرد: امیدواریم با امضای تفاهم نامه و با همکاری طلاب و روحانیون بتوانیم در ترویج فرهنگ اهدای خون گامی بلند برداریم.

حجت الاسلام محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران یزد نیز در ادامه این جلسه گفت: ظرفیت اهدای خون در استان بسیار عظیم است و می‌شود با تبلیغ و فرهنگسازی از این پتانسیل استفاده کرد.

او افزود: در بحث‌هایی همچون آموزش، پژوهش و تبلیغ آماده همکاری هستیم و همچنین در زمینه تئاتر و داستان نویسی نیز می‌توانیم در ترویج فرهنگ اهدای خون همکاری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار