رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین از شناسایی ۲۵۰ شاخص پیشرفت و توسعه با هدف بهینه کردن عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد.

سعید وکیلی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تا ۶ ماه آینده ۲۵۰ برنامه برای بهینه کردن این شاخص‌ها ارائه می‌شود که بتواند جایگاه استان قزوین را در کشور متحول سازد.

وی با بیان اینکه در رابطه با این شاخص‌ها رویکرد‌های متفاوتی اعمال می‌شود، افزود: مثلا در حوزه بیکاری که قزوین نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد، رویکرد تثبیت جایگاه را اجرایی می‌کنیم و در مورد شاخص تورم که وضعیت خوبی در استان نداریم، رویکرد خروج از بحران و بهینه کردن شاخص یاد شده را عملیاتی خواهیم کرد.

وکیلی در خصوص شناسایی و تدوین این شاخص‌ها گفت: روش به این صورت است که هر دستگاه اجرایی سه تا پنج شاخص کلیدی خود را اعلام می‌کند تا بتوانیم وضعیت کلی استان را در بخش‌های ارایه شده ارزیابی کنیم، این ارزیابی براساس جایگاه استان از ۱۰ سال گذشته تاکنون و رتبه کشوری انجام شده است.

به گفته این مسئول، برای بهینه کردن شاخص‌های پیشرفت و توسعه از یک مدل مفهومی استفاده شده تا بتوانیم به شکل دقیق و کارآمدی آن را برای هر دستگاه اجرایی، طبق ضوابط و وظایف موجود برنامه ریزی لازم را به عمل آوریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت مدیریت عالی استان از این طرح و تاکید بر بهینه کردن شاخص‌ها، انتظار داریم تا ماه‌های آینده بتوانیم برنامه افزایش و کارآمدی عملکرد دستگاه‌ها را شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.