رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امسال حدود ۶۷ درصد از دعاوی ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان به سازش ختم شده است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و ۲۴۹ دعاوی به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های آذربایجان‌غربی ارجاع شده که از این رقم، سه هزار و ۴۹۹ فقره به مصالحه ختم شده است.

وی اضافه کرد: این آمار سازش بالا نشان از ظرفیت این واحد‌ها در تبیین فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاستن از بار کاری محاکم دارد که ستودنی است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: به منظور استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود برای اصلاح ذات البین، در راستای پیگیری سیاست‌های قوه قضاییه و دستگاه قضایی استان در تصمیماتی که در جلسات کمیته راهبردی قضایی انتظامی اتخاذ شد، برای تعدادی از افسران نیروی انتظامی ابلاغ صلح یاری صادر شده است.

عتباتی اظهار امیدواری کرد که با افزایش آستانه تحمل و همچنین توجه مردم به قوانین، روند ورود پرونده‌ها به محاکم روز به روز کاهش یابد.

ایجاد سازش در پرونده‌های ورودی به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از جمله مهمترین برنامه ریزی‌های فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی در کشور و به تبع آن، آذربایجان غربی است که تا حدود زیادی نیز به این مهم دست یافته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.