رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: ۲۵ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در شهرستان طبس در حال اجرا است.

عرب رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: ۱۶ اقامتگاه بوم گردی، ۴ مجتمع گردشگری و مراکز تفریحی و سرگرمی، سفره خانه سنتی و هتل از جمله طرح‌های در حال اجراست که در شهر طبس، دیهوک، روستا‌های گردشگری ازمیغان، خرو و اصفهک، کریت، خسروآباد، منصوریه و ... در حال ساخت است.

او افزود: همچنین برای ۴ طرح مجوز‌های لازم صادر شده، ولی عملیات اجرایی شروع نشده یا از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار نیستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس بیان کرد: طبس با وجود جاذبه‌های متنوع و متعدد گردشگری و وجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع)، ۷ روستای هدف گردشگری، مناطق نمونه گردشگری، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، سه کاروانسرای ثبت جهانی، باغ تاریخی گلشن، ظرفیت‌های گردشگری مزرعه و پتانسیل‌های معدنی و زمین شناسی، عنوان سومین ژئو پارک جهانی کشور را به خود اختصاص داده و ظرفیت‌های مناسبی در حوزه گردشگری و صنایع وابسته به این صنعت برای سرمایه‌گذاری دارد.

عرب اظهار کرد: گردشگری یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که منجر به جابجایی مردم به کشور‌ها یا مکان‌هایی خارج از محیط معمول زندگی آن‌ها برای اهداف شخصی یا تجاری می‌شود. 

او گفت‌: تاکنون ۳۸ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس به بهره‌برداری رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار