مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مونا اسکندری و رقیه کریمی، نویسندگان همدانی در جمع ۱۰ برگزیده و کاندیدای سومین دوره جایزه بین المللی شهید قاسم سلیمانی لبنان شدند.

مسعود ویژه گفت: در این دوره از جشنواره که با حضور نویسندگان مختلفی از ۱۴ کشور برگزار می‌شود مونا اسکندری در بخش داستان کوتاه با اثر "گفتگو‌های کوتاه" و رقیه کریمی در بخش فیلمنامه کوتاه با اثر"سیاه و سفید" به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کردند.

او گفت: برگزیدگان نهایی بخش‌های مختلف جایزه جهانی شهید سلیمانی ۱۰ روز دیگر در آیین اختتامیه این جشنواره در بیروت لبنان معرفی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: رقیه کریمی در دوره اول این جشنواره که در بیروت لبنان برگزار شد، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود.

ویژه گفت: جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت در سال ۲۰۲۱ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محور مقاومت و فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شد.

او گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، اعتلا بخشی به خلاقیت در محور مقاومت و تبدیل موضوعات مربوط به جهان اسلام به مسائل بین المللی و تبدیل آن‌ها به بزرگ‌ترین دغدغه جهان بشریت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.