کاشت سه هزار اصله نهال در ساوجبلاغ

همزمان با آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارداصله نهال درکشور ،عملیات کاشت سه هزار اصله نهال به یاد شهدای محور مقاومت در اراضی جنگلی روستای شلمزار شهرستان ساوجبلاغ آغاز شد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در آیین آغاز طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال که به صورت استانی در اراضی جنگلکاری روستای شلمزار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: این طرح مردمی با هدف افزایش سرانه فضای سبز در استان و سراسر کشور انجام می شود که قرار است طی یک بازه زمانی چهارساله تا سال ۱۴۰۵ تعداد یک میلیارد نهال تولید و کاشته شود.

بیات افزود: این نهال ها از گونه های بومی و سازگار با اقلیم البرز همچون زیتون سنجد، بادام و زالزالک انتخاب شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با اشاره به اینکه سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته می شود، افزود: در راستای اجرای این طرح از پاییز سال گذشته با تاکید رییس جمهور عملیات تولید نهال این طرح در نهالستان های کشور آغاز شد.
وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری سال گذشته اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودنداگر هر ایرانی سه نهال در سال بکارد برنامه دولت به منظور کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال در سال و انشاءالله کاشت یک میلیارد درخت در طول چهارسال محقق خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه ۱۶ درصد نهال کشور در البرز تولید می شود گفت: سهم استان البرز در تولید نهال (باتوجه به ظرفیت بالای نهالستان های استان) تولید ۴۰ میلیون اصله نهال در سال جاری است.
وی تعهد کاشت نهال در استان البرز را در سال جاری ۲ میلیون اصله نهال عنوان کرد و اضافه کرد: در همین راستا سال گذشته بیش از ۳۰ گونه جنگلی و فضای سبز بومی همچون اُرس (نماد گیاهی استان)، بنه، بادام، شیرخشت، داغداغان، سنجد، زالزالک و توت در نهالستان بزرگ کرج تولید و توزیع شد.

برچسب ها: درختکاری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.