معاون وزیر جهاد گفت: براساس آخرین آمار بیش از ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال با کمک صنایع و حدود ۶۲ میلیون اصله نهال میوه تولید شده است.

عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد در مراسم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که صبح امروز برگزار شد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی توانسته بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال برای این طرح تولید کند.

او افزود: بر اساس گزارش‌های معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی حدود ۶۲ میلیون اصله نهال میوه و باغی تولید شده و با همکاری بخش خصوصی و صاحبان صنایع در قالب مسئولیت اجتماعی بر اساس آخرین آمار بیش از ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال تولید شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: رئیس جمهوری در پایان تابستان دستور دادند  باید در کشور یک میلیارد نهال مانند سایر کشورها کاشته شود. از آن زمان نیز کمیته‌هایی در وزارت جهاد به وجود آمد و اقدامات لازم انجام شد.

معاون وزیر جهاد افزود: ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را داریم. تعداد زیادی رودخانه وجود دارد و این ظرفیت‌های زیادی را برای کشور ایجاد می‌کند.

نوبخت با اشاره به اینکه  می‌توانیم آب این درختان را از آب سبز و بارندگی‌ها تامین کنیم،گفت: می‌توانیم ۱۲۰ میلیارد مترمکعب آب بارش‌ها و آب سبز را مدیریت کنیم. در نظر بگیرید هر درخت در سال ۲۰ بار و هربار ۱۰ لیتر آب دهی شوند. این یعنی هر درخت در سال ۲۰۰ لیتر آب نیاز دارد اگر این میزان را در یک میلیارد درخت ضرب و تقسیم بر هزارکنیم ۲۰۰ میلیون مترمکعب می شود که در برابر ۱۲۰ میلیارد متر مکعب عددی نیست.

او ادامه داد: صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر جهادکشاورزی اولین مدرسه را در راستای شعار "هرمدرسه یک نهالستان" به نهالستان تبدیل کردیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی گفت:تمام نهالستان ها و پارک‌ها در اختیار دانش آموزان و دانشجویان برای یادگیری چگونگی پرورش نهال قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار