سالاری گفت: نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی و سنتی در فواصل زمانی کوتاه‌تر یعنی ۶ ماه و ۳ ماه هم قابل برگزاری است.

جمعه دهم آذر ۱۴۰۲، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنر‌های تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت با حضور محمود سالاری معاون هنری وزیر و رئیس هیات امنای موسسه، دکتر کاراندیش معاون سابق وزارت ارشاد، سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و رئیس نمایشگاه و با حضور پرشور هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

محمود سالاری معاون وزیر در جمع هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: تاریخ هنر مشحون از هنرمندان و مکاتب متعدد است و زمانی که در این نمایشگاه قدم می‌زدم رگه‌های تاریخ هنر ایران و جهان و سبک‌ها و مکاتب هنری مختلف قابل مشاهده بود.

وی ادامه داد: از تمام هنرمندانی که آثارشان را سخاوتمندانه به این نمایشگاه سپردند ممنونم. دیروز نیز توفیق داشتیم تا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار بازدید کنیم.

سالاری در ادامه گفت: دکتر اسماعیلی وعده خرید آثار را دادند، البته در روز‌های گذشته وزیر آموزش و پرورش هم آثاری را از این نمایشگاه خریدند و اگر امکان تمدید دیگری داشتیم که نداریم، قرار بود با هماهنگی، مسئولان دیگری هم از نمایشگاه بازدید کنند، که به دلیل تداخل با برگزاری نمایشگاه بعدی در فرهنگسرای نیاوران ناچار به اتمام این رویداد مهم هستیم.

سالاری تصریح کرد: یقیناً این نمایشگاه در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر یعنی ۶ ماه و ۳ ماه هم قابل برگزاری است و می‌خواهیم با حمایت وزیر محترم و سایر دوستان فضای وزارتخانه را به سمت تکرار و استمرار چنین رویداد‌هایی ببریم.
معاون هنری تأکید کرد: لازم می‌دانم یادی از اتفاق امروز غزه داشته باشم که بعد از آرامش موقت دوباره آماج توپ و خمپاره شد.

در این مراسم، سید عباس عظیمی برگزاری این نمایشگاه را به عنوان یک رویداد مهم هنری در سطح کشور و در راستای تحقق اهداف و وظایف موسسه هنرمندان پیشکسوت برای انتقال و انعکاس تجارب ارزشمند هنرمندان پیشکسوت دانست و این اتفاق را در جهت افزایش بالندگی فرهنگی و هنری جامعه موثر دانست و از اینکه زمینه عرضه آثار فاخر هنری در دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنر‌های تجسمی و سنتی پیشکسوتان فراهم شده اظهار خوشحالی کرد.

یکصد و ده هنرمند پیشکسوت طراز اول از سراسر کشور، با ارائه بیش از ۲۰۰ اثر هنری فاخر، دومین نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی و سنتی را از ۲۴ آبان تا پایان روز جمعه ۱۰ آبان رقم زدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار