کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نگرانی عمیق خود را از افزایش چشمگیر بازداشت فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی ابراز کرد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی عمیق از افزایش چشمگیر بازداشت فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی، خواستار تحقیق در مورد شکنجه اسرا در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی شد.

در بیانیه‌ای که دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین دیروز جمعه منتشر کرد، آمده است که اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در اوایل اکتبر بیش از ۳۰۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی بازداشت کرده است. طبق این بیانیه تعداد زیادی بدون اتهام یا محاکمه بازداشت می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است که طی دو ماه، شش فلسطینی در زندان‌های رژیم صهونیستی شهید شدند که در چند دهه اخیر رکورد بیشترین تعداد شهدا در بازه زمانی کوتاه است.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر و پس از آن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، اسرای فلسطینی‌های در زندان‌های اسرائیل با وضعیت وخیم‌تری از جمله ازدحام بیش از حد، محدودیت‌های دسترسی به غذا و آب و ملاقات محدود خانواده‌ها یا وکلا مواجه هستند. بسیاری گفتند که نگهبانان آن‌ها را مورد ضرب و شتم و آزار از جمله تهدید به تجاوز قرار می‌دهند.

دفتر سازمان ملل متحد گفت: «افزایش شمار فلسطینی‌های بازداشت شده، افزاش تعداد گزارش‌ها مبنی بر بدرفتاری و تحقیر زندانیان، همه این‌ها سؤالات جدی را در مورد میزان تبعیت اسرائیل از قوانین بین المللی بشردوستانه ایجاد می‌کند.»

این نهاد افزود: «تمام مرگ‌ها در بازداشت و اتهامات شکنجه و سایر اشکال بدرفتاری باید بررسی شود و از پاسخگویی اطمینان حاصل شود».

پیشتر، سخنگوی زندان‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد که تمامی زندانیان فلسطینی «بر اساس مفاد قانون بازداشت شده اند» و مرگ زندانیان در دست بررسی است.

به عنوان بخشی از توافق آتش بس با حماس، اسرائیل ۲۴۰ زن و کودک فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد کرد که بر اساس اسناد، بیش از نیمی از آن‌ها بدون اتهام در بازداشت بودند.

کمیته اسرای فلسطین اعلام کرد که در طول یک هفته توقف درگیری ها، اسرائیل بیش از ۲۶۰ فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی دستگیر کرد.

اسرائیل هنوز به ولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اجازه بازدید از اراضی اشغالی، غزه و کرانه باختری اشغالی را نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۲۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
حملات اسرائیل به غزه جنایت علیه بشریت است ولی متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و باز هم همه جانبه از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
مگر سازمان ملل در مقابل دیکتا تورهای آن سازمان میتواند کاری کند پس نمیخواهد نگران باشید اگر غیرت دارید از کشورهای غیرتی عضو سازمان ملل در خواست نیروی حفاظتی امنیتی حافظ صلح کنید و دیکتاتورها ومزدوران آنها مثل ناتو از سازمان ملل اخراج کنید واین حیوانات انسان نما که بایک کراوات و کت و شلوار و مدارک جعلی که فقط بخاطر سرمایه داری و زورگویی وارد سازمان ملل شده اند بیرون بیاندازید مرگ بر آمریکا و دوستان اروپائیش
آخرین اخبار