دومین همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی ۱۲ آذر با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

دومین همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی فردا (۱۲ آذر ۱۴۰۲) مصادف با سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸، با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) برگزار می‌شود.

موضوع همایش امسال «تحول بنیادین اقتصادی مبتنی بر اصول قانون اساسی» است.

ماهیت، مبانی و شاخصه‌های تحول بنیادین اقتصادی مبتنی بر قانون اساسی، چالش‌های تحقق تحول بنیادین اقتصادی مبتنی بر قانون اساسی و الزامات و راهکار‌های تحقق تحول بنیادین اقتصادی مبتنی بر قانون اساسی از محور‌های این همایش است.

نخستین همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی ۱۲ آذر ۱۴۰۱ با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور و رئیس مجلس برگزار شد.

اعضای هیأت علمی دانشکده‌های حقوق، پژوهشگران و صاحب‌نظران حقوقی، مدیران حقوقی دستگاه‌های اجرایی، فضلای حوزوی، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه و سفرا و اعضای هیأت‌های نمایندگی کشور‌های خارجی از جمله شرکت‌کنندگان در این رویداد علمی فاخر بودند.

آغاز به‌کار رسمی هیأت پیگیری اجرای قانون اساسی به استناد دستورالعمل نحوه اعمال مسئولیت رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی، رونمایی از سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی، گشایش خانه ملی قانون اساسی، رونمایی از تمبر قانون اساسی و برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در حوزه اجرای قانون اساسی از رویداد‌های دیگری بودند که در متن یا حاشیه نخستین همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی شکل گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
خدایا به فریاد مردم ایران برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
کلا درکشور یا سمینارهای ویا همایش ویا تجمعات خودسر وراهپیمایی بخدا این همه هزینه صرف این کاربی ثمر به فقرا برسید به ملت برسید چیزی عاید مردم وکشورنمیشود
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
فعلا که مسولان کشور اعم از چپ و راست مجری سیاست های صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس^%&
۱۳:۱۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
تو همون مفاد قانون و اجرا کن لازم به زبان اوردن نیست چیزی که از روز اول ریاست دیدیم بی قانونی بود و وعده های تو خالی !!!
دو ساله مسوولیت کشور در دست گرفتی چرا قانون کار که گفته میزان افزایش حقوق بابد برابر با تورم باشد رو اجرا نکردی حق الناس چند ده میلیون نفر کارگر رو به گردن خریدی برای رضایت چند صد تا کارفرما ؟
برای یک قانون چندتا تبصره و ماده و بند میگذارند برای دور زدن !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
مسافرت خارج از کشور استانها و حضور در هماش و سخنرانی ها تکراری و برای طرح وکوچکی روبان بریدن . این کار رئیس جمهور ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
تفریح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران گفت: صنعت نفت ۹۸ هزار نیرو دارد که ۶۴ هزار نفر از آنها از خانواده ایثارگران هستند که ۳۴ هزار نفر از این افراد در دولت سیزدهم تبدیل وضعیت شده اند.

مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران ادامه داد: ۹۸۲ نفر از فرزندان کارکنان جانباز ۳۰ درصد به بالای وزارت نفت نیز در دولت سیزدهم جذب این وزارتخانه شدند.

صنعت نفت هزار و ۵۸ شهید، هزار و ۲۳۳ آزاده و ۱۱ هزار و ۶۵۳ جانباز تقدیم انقلاب کرده است افزود: وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
بجای برگزاری همایش به مفاد قانون اساسی اجراکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
کلا نانوایان با تخلف روزگار میگذارند این کارتخواتها هم قابل دور زدن است این وسط مردم ضرر می کنند ده روز پیش دوباره دولت از سامانه جدید رونمایی کرد خدا وکیلی ی دوری در سطح شهر بزنید ببیند چه خبر است نانوایهای بربری و سنگک با کنجدی و نان سبزیجات نان را چند برابر بفروش میرسانند و نانوایهای لواش که کنجدی ندارد با ۴۰ کارت عابر که در اختیار دارند تراکتشهای سوری ثبت می کنند وپخت نمی کنند در عوض آرد فروشی می کنند و مردم سرگردان چند عدد نان روزانه هستند اسرار دولت برای اجرای این طرح شکست خورد جای تعجب دارد آدم شک می کند نکند کس و کار دولت مردان نانوا باشند که این چنین هوای نانوایان را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
ای کاش آقای رئیس جمهور محترم به مناسبت 12 آذر روزجهانی معلولان
قانون حمایت از حقوق معلولان را هم از نظر اجرایی مورد بررسی قرار میداد
چون خیلی از مواد این قانون تعطیل مانده یا به صورت ناقص اجرا میشود
آخرین اخبار