در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جایگزینی ارز‌های ملی در مناسبات اقتصادی راه‌حلی برای تقویت پول ملی

کارشناس اقتصادی گفت: اگر مبادلات تجاری ما با کشور‌های دیگر به سمت جایگزینی ارز‌های ملی حرکت کند شاهد تقویت و قدرت‌گیری پول ملی خواهیم بود.

سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در ابتدا باید بازار کالایی کشور ما ایجاد و برای کالا‌های ما تقاضا شکل گیرد و سپس مرحله دوم حرکت به سمت جایگزینی ارز‌های ملی در مناسبات اقتصادی است که در این زمینه در برخی از کشورهای همسایه و طرف مبادله در حال پیش روی هستیم.

این کارشناس اقتصادی در ادامه بیان کرد: به میزانی که تقاضا برای پول ایجاد شود آن پول قدرت بیشتری خواهد گرفت و تقویت خواهد شد حال اگر مبادلات تجاری ما با کشور‌های دیگر به سمت جایگزینی ارز‌های ملی حرکت کند شاهد تقویت و قدرت گیری پول ملی خواهیم بود.

او می‌گوید: در نهایت نیز با تقویت و قدرت گیری پول ملی شاهد اثرپذیری مطلوب شاخص‌های کل اقتصادی و تورم خواهیم بود بنابر این جایگزینی ارز‌های ملی در مناسبات اقتصادی علاوه بر پایان غلبه ارز‌های جهان روا در تجارت سبب تقویت پول ملی و اثرپذیری مطلوب شاخص‌های کلان اقتصادی کشور خواهد بود.

به تازگی هم رئیس کل بانک مرکزی گفته بود؛ حذف دلار از مبادلات اقتصادی - تجاری و استفاده از ارز‌های ملی در بستر همکاری‌های پولی و بانکی سوریه و ایران، حتما تراز تجاری دو کشور را به نفع اقتصاد ملی و مردم تغییر خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار