کاخ سفید:

به همکاری برای تمدید وقفه جنگ ادامه می‌دهیم/۶ آمریکایی آزاد شدند

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن به همکاری با قطر، مصر و رژیم اسرائیل برای تمدید وقفه جنگ ادامه می‌دهد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: ما به همراه اسرائیل، قطر و مصر به تلاش‌های خود برای تمدید وقفه در درگیری‌ها در غزه ادامه خواهیم داد.

این سخنگوی دولت جو بایدن افزود: در شش روز اول وقفه در درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ گروگان آزاد شدند و میزان کمک‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافت.

این مقام ارشد کاخ سفید گفت: اکنون ۶ آمریکایی غزه را ترک کرده‌اند، اما یک زن وجود دارد که قابل شناسایی نیست.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در حالیکه از همکاری واشنگتن با قطر و مصر برای تمدید وقفه در درگیری‌ها سخن گفت، اما در عین حال تصریح کرد: اگر اسرائیل تصمیم به از سرگیری حمله به حماس در غزه بگیرد، ما به حمایت از آن در انجام این کار ادامه خواهیم داد. ما هنوز معتقدیم که اسرائیل حق دارد به دنبال حماس برود و به حمایت از آن‌ها ادامه خواهیم داد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نزدیک به دموکرات‌ها و دولت جو بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرد: هم اسرائیل و هم حماس ممکن است از تمدید وقفه در جنگ کنونی سود زیادی برده باشند، اما کارشناسان می‌گویند که از سرگیری عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه اجتناب ناپذیر است.

در این گزارش آمده است: وقفه در نبرد بین اسرائیل و حماس که منجر به آزادی گروگان‌های حماس در ازای آزادی فلسطینیان در زندان‌های اسرائیل شد، اکنون وارد ششمین و احتمالا آخرین روز خود شده است. با این حال، مذاکره‌کنندگان در حال کار بر روی تمدید دوباره این توافق هستند که می‌تواند منجر به آزادی گروگان‌های بیشتر و طولانی‌تر شدن وقفه در کارزار جنگی ارتش اسرائیل در غزه شود.

برای اسرائیل، تمدید وقفه در جنگ به معنای بازگشت ده‌ها گروگان دیگر است، که به ویژه برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، که تحت فشار شدید مردم اسرائیل برای بازگرداندن گروگان‌ها قرار گرفته است، بسیار مهم است. تمدید این وقفه برای حماس، فرصتی برای سازماندهی مجدد و بهره مندی از کمک‌ها که به تدریج به غزه محاصره شده ارسال می‌شوند، ارائه می‌کند.

در پنج روز اول آتش بس، حماس ۸۱ گروگان را آزاد کرد که عمدتاً زنان و کودکان بودند. در جریان حمله حماس به اسرائیل، حدود ۲۴۰ گروگان ربوده شدند.

اسرائیل ۱۸۰ زن و نوجوان فلسطینی را از زندان آزاد کرده است که بسیاری از آن‌ها بازداشت شده و هرگز متهم نشده اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

در پی عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل، این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به تل آویو برای ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.

برچسب ها: کاخ سفید ، آتش بس غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
این چه کاریه که میخواین آتش بس کنین شماها میخواین از شر یهودیا راحت بشین مام میخوایم از شر وهابیا راحت بشیم خب بذارین با هم بجنگن و همدیگه رو نابود کنن
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۱۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
خانم شامپوپیدانمیشه بزنی موهات؟
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۱۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
آمریکا در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است. اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است.
به خاطر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 90 هزار خانواده در غزه بدون سر‌پناه هستند.
اسرائیل جنایتکار با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی تاکنون یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است.

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
نتانیاهو جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. نتانیاهو به علت جنایات جنگی و جنایات علیه بشر در جنگ غزه باید در دادگاه بین المللی کیفری محاکمه شود.
سران اسرائیل باید به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی که علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه مرتکب شدند در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند، همانطور که عاملان قتل عام سربرنیتسا محاکمه شدند. هرکسی که مرتکب این بی عدالتی شود از مجازات در امان نخواهد ماند، نتانیاهو و دار و دسته اش باید در مقابل دادگاه بین المللی پاسخگو باشند، جهان باید در کنار مردم فلسطین بایستد و جامعه جهانی نیز باید به سهم خود در قبال غزه عمل کند. همه جامعه جهانی باید در توقف جنایات علیه مردم غزه نقش مهمی ایفا کنند و در برابر جنایات اسرائیل سکوت نکنند. غرب ترجیح داد چشم خود را بر کشتار غزه ببندد. غربی‌ها آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را نمی‌بینند و نمی‌شنوند. متأسفانه کشور‌های غربی نمی‌توانند به عاملان قتل عام در فلسطین بگویند که قتل عام می‌کنند، غرب پشت سر ظالم می‌ایستد و قدرت آن را افزایش می‌دهد.


جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
آمریکا هیچ حقی در دفاع از خود ندارد.
اسرائیل هیچ حقی در دفاع از خود ندارد.
سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنگ غزه به نفع اسرائیل و آمریکا است.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۰۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
بقیه بخصوص سربازان اسرائیلی در دست حماس سند پایان جنگ وآزادی تمام اسرا فلسطینیه اصل به آمریکا وغرب وبعضی از شیوخ اعتماد نکنید فقط توکل بخدا ودرنهایت مناسب وپایان جنگ ورفع محاصره وبازسازی مرزهاالبته به امیدخدا وایثار جوانمردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
نگو همکاری بگو از ترس نابودی پیش از موعد اسرائیل...
آخرین اخبار