مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در طرح کاشت یک میلیارد نهال، استان باید در طی ۴ سال ۱۶ میلیون نهال بکارد.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کاشت یک‌ میلیارد نهال در سطح کشور دی‌ سال ۱۴۰۰ طرح موضوع شد، گفت: با ورود مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر سهم هر ایرانی در کاشت نهال، این مهم به عنوان یک تکلیف در اولویت قرار گرفت.

او با بیان اینکه مرحله نخست این طرح قرار است آذر امسال به طور سراسری در کشور آغاز شود، افزود: در بازه زمانی ۴ ساله، طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور برنامه‌ریزی شده است.

نصرآبادی با بیان اینکه از مجموع یک میلیارد درخت تعیین شده در این طرح سهم استان کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در بازه زمانی اجرای این طرح است، اظهار کرد: این طرح با مشارکت دستگاه‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و همه مردم اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه پارسال در بخش تولید تعهد استان یک میلیون اصله نهال بوده است، بیان کرد: هم اکنون یک‌میلیون و ۷۲۰ هزار نهال در استان تولید و آماده توزیع کاشت برای اجرای این طرح است.

او گفت: با آغاز سراسری این طرح در سطح استان ۸۳ هزار نهال تولید شده در ۷۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان کاشته خواهد صد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.