دبیر هیات ورزش‌های همگانی استان اردبیل گفت: گیم نت داران موظف به دریافت مجوز برای باشگاه خود هستند.

مرتضی تاج مهر در جلسه کمیته ورزش و بازی‌های الکترونیک هیات ورزش‌های همگانی استان اردبیل گفت: هیات ورزش‌های همگانی تنها ارگان رسمی ورزشی است که طبق اساسنامه و منطبق با سیاست‌های محوله از سوی وزارت ورزش و جوانان متولی برگزاری انواع مسابقات، لیگ، دوره‌های آموزشی، جشنواره‌ها و سایر برنامه‌های متنوع و مسئول انتخاب و اعزام تیم‌های ورزشی رشته ورزش و بازی‌های الکترونیک به مسابقات کشوری و برون مرزی است.

دبیر هیات ورزش‌های همگانی استان اردبیل افزود: صاحبان مراکز ارائه خدمات ورزش‌های الکترونیک و بازی‌های رایانه‌ای (گیم‌نت) باید با مراجعه به اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش‌های همگانی استان نسبت به دریافت مجوز باشگاه ورزش‌های الکترونیک اقدام کنند.

سرپرست کمیته ورزش و بازی‌های الکترونیک استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: با فعالیت رسمی این کمیته، برگزاری هرگونه مسابقات در سطح استانی و شهرستانی، مسابقات آزاد، انتخابی و منطقه‌ای ابتدا با دریافت مجوز لازم از این کمیته و هماهنگی و اخذ مجوز از دیگر نهادها یا ارگان‌های مرتبط استانی امکان‌پذیر است.

میثم رستمی ابراز امیدواری کرد با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسبی که صورت گرفته، استعدادهای بسیار خوبی در این رشته مهیج در استان کشف شده و نگاه صرفا سرگرمی به این رشته ورزشی تغییر یابد.

گیم‌نت ، کلوب بازی یا بازیگاه ، مکانی است که اشخاص می‌توانند از رایانه‌ها یا کنسول‌های بازی ویدیویی که به یکدیگر از طریق شبکه محلی (لن/LAN) متصل شده‌اند، برای انجام بازی ویدیویی تک‌نفره یا بازی ویدیویی چندنفره استفاده کنند.

در این مراکز هزینه استفاده از رایانه‌ها یا کنسول‌های بازی ویدیویی برحسب دقیقه یا ساعت محاسبه می‌شود، گاهی اوقات اشخاص می توانند دسترسی بدون حساب برای یک روز، یک ماه یا بیشتر با یک بلیت داشته باشند.

مراکز بازی لن در اندازه‌ها و دکوراسیون گوناگون، از بسیار کوچک (۶ تا ۸ رایانه)، تا بسیار بزرگ (۴۰۰+ رایانه) وجود دارند که بیشترشان دارای رایانه‌هایی با سخت‌افزار رده بالا ساخته شده برای بازی هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.