اولین تور ترویجی روز جهانی خاک بطور همزمان در ۴۲ نقطه کشور و در استان در محل آزمایشگاه خاک آزمای تفتان واقع در پارک علم و فناوری برگزار شد.

اولین تور ترویجی روز جهانی خاک بطور همزمان در ۴۲ نقطه کشور و در استان در محل آزمایشگاه خاک آزمای تفتان واقع در پارک علم و فناوری با حضور تولید کنندگان محصولات کشاورزی تحت پوشش الگوی کشت ملی محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای، مدیران، کارشناسان، مروجین، مددکاران و تسهیلگران ترویجی، متصدیان آزمایشگاههای خاکشناسی برگزار گردید.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این تور را ترویج آزمایشات آب، خاک و گیاه بعنوان رکن اصلی تغذیه علمی در بخش کشاورزی، افزایش دانش و مهارت تولید کنندگان محصولات زراعی و باغی در مدیریت بهینه تغذیه گیاهی ، حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری در استفاده از نهاده های کشاورزی و آشنایی تولید کنندگان محصولات زراعی و باغی با نحوه عملکرد آزمایشگاهی خاکشناسی عنوان کرد.

بهزاد شهرکی تصریح کرد این رویداد به صورت میدانی و با حضور مدعوین در آزمایشگاه‌های مورد تایید معاونت آب و خاک و انجمن صنفی آزمایشگاه‌های خاکشناسی کشور برگزار گردید.

وی اظهار داشت این برنامه بطور مستقیم و زنده از طریق شبکه برکت ملی و استانی پخش شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار