همزمان با سراسر کشور تمرین آمادگی در برابر زلزله با شعار (مدارس ایمن، جامعه تاب آور) در فضا‌های آموزشی شهرستان رفسنجان برگزار شد.

 معاون امور عمرانی فرمانداری رفسنجان گفت: امسال مانور متمرکز شهرستانی زلزله در مدرسه شهید حاج علی محمدی پور مقطع متوسطه دوم و با حضور مسئولان شهرستان و اولیای دانش آموزان اجرا شد.

مهندس علی آرمان اظهار کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس همه ساله در هشتم آذر ماه به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با به صدا درآمدن آژیر مانور زلزله و ایمنی، بلافاصله دانش آموزان اقدام به پناهگیری، خروج اضطراری و ایمن و اسکان موقت کردند.

آرمان اضافه کرد: در رویکرد جدید که با عنوان " مدرسه ایمن، جامعه تاب آور " شناخته می‌شود، ضمن ارایه آموزش‌های لازم توسط امدادگران هلال احمر به دانش آموزان مطابق با روال جاری، تمهیداتی اندیشیده شده که سطح آگاهی و آمادگی آن‌ها نیز ارتقا یابد.

وی بیان کرد: همچنین به دانش آموزان نحوه برخورد و کمک به مصدومان زلزله ای، آشنایی با تجهیزات و ماشین آلات آتشنشانی و مأموریت‌های نهاد‌های هلال احمر و آتشنشانی ارایه گردید تا در مواقع بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

برچسب ها: مانور زلزله ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار