معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ گفت: عملیات هرس و بازپیرایی ۶۰ هزار درخت در معابر و بوستان‌های بخش مرکزی شهرتهران آغاز شده است.

حسن اختر دانش، با اشاره به اهمیت هرس درختان در فصل پاییز گفت: هرس درختان در معابر و جنگل کاری های قلب پایتخت، با هدف ایجادفرم مناسب، فراهم آوری شرایط بهینه رشد و تعادل بین شاخه و ریشه، هرس و فرم دهی می شوند.

معاون شهردار منطقه ۶ ادامه داد: در عملیات زراعی درختان بوستان ها و معابر، فعالیت هایی از قبیل جمع آوری خاک مازاد باغچه ها، پاکسازی، تقویت درختان با کود کمپوست گرانوله، کندوکوب، زیرو رو کردن خاک بستر باغچه های معابر و جنگلکاریهای سطح محدوده انجام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۶ اظهار داشت: هرس درختان، درختچه ها، آرایش و زیباسازی فضاهای سبز شهری در مرحله ی اول در معابر اصلی، حاشیه شبکه های بزرگراهی، معابر فرعی و همچنین جنگل کاری های موجود در محدوده  منطقه انجام شده و در مراحل بعدی  نیز شاهد هرس درختان در بوستان سطح منطقه ، درختچه های رفیوژها و بلوارها هستیم.

اختر دانش در ادامه از اجرای عملیات به زراعی ۲۰۰ هزار متر مربع از فضاهای سبز شهری خبر داد و افزود: با انجام این فعالیت ها فضاهای سبز قلب پایتخت برای بارش های زمستانی آماده سازی می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
تا نصف یه درخت رو میتونن حرس کنن البته فقط اونایی که جلوی تابلوها و رفت و آمد رو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
واقعا کار خیلی بزرگی انجام دادین
ب شهردار بگید ۶ هزار تا بالن بفرسته هوا?
اخع مرد مومن هرس چیه که بخوای خبرشو اینجوری بلد کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
چند ساله که کارگران شهرداری همه شاخه های بزرگ درختان رو قطع میکنه و نمیذاره درختان بلند بشن. هرس به معنای بریدن شاخ و برگ اضافه و مرتب کردنه. نه اینکه 40 درصد از شاخه های درخت رو قطع کنیم