وزرای خارجه گروه ۷ اعلام کردند که از تمدید آتش‌بس کنونی و آتش بس‌های آینده در غزه برای افزایش کمک‌ها و تسهیل آزادی همه اسرا حمایت می‌کنند.

وزیران خارجه گروه ۷ ضمن انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند «ما از تمدید این آتش بس و لزوم آن در آینده حمایت می‌کنیم تا امکان افزایش کمک‌ها و تسهیلات برای غیرنظامیان و آزادی اسرا فراهم شود.»

آتش بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی از صبح جمعه به مدت ۴ روز آغاز شد و پس از آن دو روز دیگر تمدید شده است. طبق اعلام وزارت امور خارجه قطر در این مدت ۶۹ اسیر اسرائیل و ۱۵۰ اسیر فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند در چهار روز اول توافق آتش بس آزاد شدند.

درگیری اخیر حماس و رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر آغاز شد تا ۴۹ روز ادامه یافت. این حمله به هلاکت حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی منجر شد و نزدیک به ۲۵۰ اسرائیلی از جمله نظامیان صهیونیست اسیر شدند.

حمله خونین رژیم صهیونیستی به غزه حدود ۱۵۰۰۰ کشته (بیشتر کودکان و زنان) و حدود ۳۶۰۰۰ زخمی برجای گذاشت. این در حالی است که درگیری‌ها در کرانه باختری منجر به کشته شدن بیش از ۲۲۵ فلسطینی و مجروح شدن حدود ۳۰۰۰ نفر دیگر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار