مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اهمیت گازرسانی به صنایع، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۹۲ واحد صنعتی و کشاورزی در این استان به شبکه گاز متصل شده‌اند.

جهانبخش سلیمیان گفت: از این تعداد ۳۷۶ واحد صنعتی و کشاورزی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و از ابتدای امسال تا پایان مهر نیز ۱۱۶ واحد گازرسانه شده است.

وی اظهار داشت: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و کشاورزی ۲هزار و ۷۱۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال اعتبار از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: با گازرسانی به این واحد‌ها روزانه ۶۸ هزار و ۲۴۰ مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های مایع شده و از سویی دیگر موجب کاهش آلودگی محیط زیست و هزینه‌های تولید و در نتیجه سودآوری بیشتر برای صنایع داخلی می‌شود.


بیشتر بخوانید


سلیمیان یادآور شد: مجموع اعتبار مصوب برای گازرسانی به واحد‌های تولیدی و کشاورزی برای امسال ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و حجم گاز جایگزین صنایع نیز ۲۵هزار مترمکعب بر ساعت تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۵ شهرک صنعتی موجود درچهارمحال و بختیاری از نعمت گاز برخوردار هستند.

سلیمیان با بیان اینکه هنوز مصوبه‌های مربوط به گازرسانی در سفردور دوم سفر رییس جمهور ابلاغ نشده است گفت: تکمیل گازرسانی به ۱۲ روستا تا پایان سال ۱۴۰۱ با ۶۵۰ میلیار ریال اعتبار از جمله مصوبه‌های دور نخست سفر استانی دولت به چهارمحال وبختیاری بود که تاکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و تحقق ۹۲ درصدی اعتبارات، این طرح در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: براین اساس تاکنون به هفت روستا گازرسانی شده است و گاز رسانی به پنج روستای دیگر نیز با پیشرفت ۹۰ و ۸۰ درصدی در دست اجرا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار