عبدالله دوم اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را مصداق بارز جنایت جنگی دانست.

اردن گرچه روابط خوبی با آمریکا دارد و از نخستین کشور‌های عربی پس از مصر بود که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد، اما ادامه اشغالگری‌های اسرائیل علیه اراضی فلسطینی یکی از مهمترین خطرات علیه امنیت ملی این کشور به شمار می‌رود، زیرا فارغ از جمعیت میلیونی آوارگان فلسطینی که از گذشته در اردن مستقر هستند، تشدید مشکلات فلسطینی‌ها می‌تواند باعث ترغیب آن‌ها به مهاجرت به این کشور شود. از این رو، اردن به دنبال یافتن راهکاری برای حل و فصل مشکل فلسطینی هاست.

به گزارش الجزیره، عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز (سه شنبه) اعلام کرد جنگ اسرائیل در غزه نفی کننده حق زندگی فلسطینیان در این باریکه است. 

پادشاه اردن در ادامه با درخواست برای پایان بخشیدن به منازعه فعلی میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در غزه، افزود: اقدام اسرائیل در محاصره کامل نوار غزه و جلوگیری از ورود مواد غذایی، اقلام پزشکی، آب، سوخت، و برق به این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود. 

عبدالله دوم با انتقاد از آنچه در غزه در حال رخ دادن است و جان باختن بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی به دست صهیونیست ها، تاکید کرد: تمامی این موارد جنایت جنگی است و ما نمی‌توانیم در برابر آن سکوت کنیم. 

پادشاه اردن پیش‌تر تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و حمله شهرک نشینان به فلسطینیان و آواره کردن آن‌ها را محکوم کرده بود. با این حال، وی همواره تاکید دارد مجبور کردن فلسطینیان برای ترک سرزمین خود و ورود به اردن خط قرمز محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار