بودجه تکمیلی بی سابقه رژیم صهیونیستی برای تامین مالی جنگ علیه غزه

کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل بودجه تکمیلی بی سابقه‌ای را برای تأمین مالی جنگ غزه تصویب کرده است.

کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل بودجه تکمیلی بی سابقه‌ای به ارزش ۸ میلیارد دلار را برای پاسخگویی به نیاز‌های جنگی که "تل آویو" از ۷ اکتبر گذشته علیه غزه به راه انداخته، تصویب کرد.

 رادیو رژیم اسرائیل امروز سه‌شنبه اعلام کرد: دولت بودجه جدیدی را به مبلغ ۳۰ میلیارد شیکل (حدود ۸ میلیارد دلار) تا پایان سال جاری برای تأمین هزینه‌های جنگ تصویب کرد.

در این گزارش آمده است که حزب «وحدت ملی» به ریاست بنی گانتز با اختصاص این بودجه مخالفت کرد و همچنین، نیر برکات و اوفیر آکونیس، دو وزیر عضو حزب لیکود از این بودجه حمایت نکردند.

رادیو رژیم صهیونیستی توضیح داد که معترضان به این بودجه مخالف تداوم اختصاص بودجه به پروژه‌ها و طرح‌های احزاب شرکت کننده در دولت به بهانه هزینه‌های جنگ هستند.

اوفیر جندلمن، سخنگوی رسانه‌ای نخست وزیر رژیم اسرائیل، روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد که نتانیاهو بودجه بی سابقه ۳۰ میلیارد شیکلی را ارائه خواهد کرد که تمام نیاز‌های نظامی ما در دفاع و حمله را برآورده می‌کند و به اوضاع خانواده‌های آسیب دیده سامان می دهد.

دیروز، دوشنبه، امیر یارون، رئیس بانک مرکزی اسرائیل (بانک مرکزی)، پیش بینی کرد که هزینه‌های جنگ در نوار غزه به ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی، معادل ۵۲ میلیارد دلار برسد.

بر اساس داده‌های بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی (GDP) رژیم اسرائیل در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۲۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس بیانیه بانک مرکزی اسرائیل، شاخص‌های فعالیت اقتصادی در طول جنگ حاکی از انقباض اولیه در فعالیت تجاری است که اخیراً بهبود تدریجی داشته است.

اداره تحقیقات بانک اسرائیل هم انتظارات رشد تولید ناخالص داخلی خود را در هر دو سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در مقایسه با ۳.۵ درصد در برآورد‌های قبلی به ۲ درصد کاهش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار