معاون آموزش متوسطه استان اردبیل گفت: ۶۶ دانش آموز متوسطه دوره اول استان، در مرحله کشوری نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

محمود مشکی افزود: این جشنواره، بزرگترین رویداد علمی پیش روی دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی است که در ۱۳ محور برگزار می‌شود و مرحله کشوری نهمین دوره این رویداد در چهار محور، مردادماه ۱۴۰۲ در استان گیلان بصورت غیر حضوری برگزار شد.

او بیان کرد: از ۶۰ هزار دانش‌آموز پایه اول متوسطه در استان اردبیل ۲۲ هزار دانش‌آموز در مدارس در مرحله منطقه‌ای این رویداد علمی شرکت کردند که بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز در قالب ۷۶۰ تیم به مرحله استانی راه یافتند که پس از داوری حضوری و غیر حضوری از این تعداد ۶۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

معاون آموزش متوسطه استان اردبیل ادامه داد: در مرحله کشوری نیز دانش آموزان استان اردبیل موفق شدند، ۴ رتبه اول و ۶۲ رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دهند.

گفتنی است علیرضا آشتیانی از شهرستان خلخال در محور زبان و ادبیات فارسی، محمد صائن، ولی زاده از شهرستان پارس آباد و زهرا آسیابی زاده از ناحیه ۲ در محور سلامت و تربیت بدنی و همچنین عماد حق شناس از ناحیه یک اردبیل در محور دست سازه رتبه‌های اول نهمین دوره از جشنواره نوجوان خوارزمی را بدست آوردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.