با حفاری و فعال نمودن ۸ حلقه چاه در حوزه‌ نفتی دریای آمو در ولایت سرپل، سطح استخراج روزانه‌ میدان نفتی سرپل به ۸۰۰ متر مکعب افزایش یافت.

دفتر معاونیت اقتصادی رئیس الوزرای طالبان امروز ۸ حلقه چاه جدید را در حوزه‌ نفتی دریای آمو در ولایت سرپل افتتاح کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه‌ وزارت معادن و پترولیم طالبان، سرپرست این وزارت گفته است که با حفاری و فعال نمودن ۸ حلقه چاه جدید، تعداد چاه‌های فعال نفتی در سرپل به ١٧ حلقه چاه رسیده است.

همچنین دفتر ملا عبدالغنی برادر، در صفحه اجتماعی ایکس نوشت با حفاری و فعال نمودن ۸ حلقه چاه جدید، سطح استخراج روزانه‌ میدان نفتی سرپل نیز به ۸۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

در همین حال، وزارت معادن و پترولیم طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفت قرار است در آینده‌ نزدیک ۱۰ حلقه چاه جدید نیز حفاری گردد و با فعالیت آن‌ها استخراج نفت نیز افزایش خواهد یافت.

پیش از این، مقام‌های محلی طالبان گفته بودند که میزان استخراج نفت از چاه‌های نفتی قشقری در سرپل از ۶۵۰ تن در روز به ۹۰۰ تن افزایش یافته است.

گفتنی است که طالبان استخراج میدان نفتی سرپل و سایر میادین نفتی حوزه‌ دریایی آمو در جوزجان و فاریاب را به شرکت چینی موسوم به «گاز و پترولیوم شین‌جیانگ در آسیای مرکزی» واگذار کرده‌اند و میعاد این قرارداد ۲۵ سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.