معاون عمرانی استانداری ایلام خبر داد

ضرورت مناسب سازی وضعیت خودپرداز‌ها برای استفاده معلولان

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: بانک‌های استان برای مناسب سازی خود پرداز‌ها به منظور استفاده معلولان، یک هفته مهلت دارند.

سعید هژبری معاون عمرانی استانداری ایلام در سومین نشست ستاد هماهنگی مناسب‌سازی و شورای سالمندان با اشاره به اینکه همه ادارات مکلف به مناسب سازی برای سهولت تردد افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان هستند، اظهار داشت: علاوه بر مناسب‌سازی، دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از معماری مناسب سیما و منظره مطلوبی داشته باشند.

 
وی مطرح کرد: هیچ دستگاهی این حق را ندارد که با عدم توجه به ظاهر ساختمان و عدم مناسب سازی اخلالی برای تردد جامعه معلولان، سالمندان و جانبازان ایجاد کنند.
 
معاون استاندار ایلام همچنین از فرمانداران هر شهرستان خواست تا یک پارک برای تردد بدون مانع افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان را مناسب‌سازی کنند.
 
هژبری با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی فضا‌های مذهبی بویژه در مسیر تردد زائران اربعین حسینی نیز مطرح کرد: در این زمینه امسال ۲۰میلیارد ریال اختصاص و برای بازسازی مساجد هزینه شده است.
 
معاون استاندار ایلام همچنین با اشاره به فعالیت مدارس استثنایی استان بر استفاده از سیستم‌های گرمایشی استاندارد و تعمیر و بازسازی این مدارس متناسب با تردد دانش آموزان تاکید کرد.

برچسب ها: استاندارد ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.