مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۸۹۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در این شهرستان شناسایی شده که برای بازگشت آن‌ها به کلاس درس تلاش می‌کنیم.

اسعد رسولی مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۸۹۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۱۴۳ نفر مربوط به مقطع تحصیلی ابتدایی بوده که اکنون ۴۷ نفر از آنان شناسایی شده  و۱۳ نفر به مدرسه بازگشته اند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ دانش آموز هم مربوط به مقطع تحصیلی متوسطه اول بوده که از این تعداد هم ۱۰ نفر به کلاس بازگردانده شده و بازگشت ۲۹۰ نفر هم در حال پیگیری است.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد با بیان اینکه بیشترین بازمانده از تحصیل در این شهرستان مربوط به متوسطه دوم است، اضافه کرد: از ۴۵۳ نفر بازمانده در این مقطع، ۱۸۱ نفر به دلیل نبود انگیزه از ادامه تحصیل منصرف شده اند.

رسولی با بیان اینکه موضوع بازماندگان از تحصیل، ترک تحصیل کرده‌ها و کیفیت آموزش از جمله موضوعاتی است که همواره در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: تلاش می‌کنیم با شناسایی افراد بازمانده و بررسی علت ترک تحصیل آنها، نسبت به بازگشت دوباره دانش آموزان به کلاس درس اقدام کنیم.

طبق آخرین آمار هم اکنون هشت هزار و ۱۷۲ نفر بی سواد در مهاباد شناسایی شده که از مجموع آنان یک هزار و ۶۴۷ نفر مرد و ۶ هزار و ۵۲۵ نفر از زن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.