دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: بالاترین امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسئولان است و استناد به قانون در هر موضوعی ضروری است.

سید نصرالدین صالحی در دوره تخصصی آموزشی آمران به معروف و ناهیان از منکر با محوریت مسایل قضایی و حقوقی امر به معروف و نهی از منکر به همت معاونت علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بالاترین امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسوولان است.


بیشتر بخوانید


وی استناد به قانون در هر موضوعی را ضروری دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی باشد.

صالحی نشر اکاذیب در فضای مجازی را جُرم اعلام و تصریح کرد: این موضوع نیاز به شاکی خصوصی ندارد و دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم موظف به پیگیری است.

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این دوره آموزشی ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر، دغدغه‌مندان و متنفذان اجتماعی برگزار شد.

محمد حیدری تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و فقط به حجاب و عفاف ختم نمی‌شود.

وی یادآور شد: احیای تمامی فرایض با امر به معروف و نهی از منکر ممکن می‌شود و آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را کاهش می‌دهد.

حیدری تصریح کرد: این دوره برای تبیین و تشریح جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و حمایت قضایی و انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شده است.

وی اظهار داشت: افرادی که در دوره‌های آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری شرکت کردند و در آزمون‌ها قبول شدند، بنا شده به سامانه ناظر فراجا بپیوندند تا بتوانند کشف حجاب خودرویی را به سامانه این شبکه گزارش دهند.

حیدری گفت: امر به معروف و نهی از منکر صحیح در راستای چارچوب قانون به این افراد آموزش داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار