ناسا قصد دارد از بالگرد‌های بیشتری برای ماموریت‌های مریخی خود استفاده کند.

مریخ نورد Curiositt ناسا که یک بالگرد است در مریخ بیش از حد انتظار موفق عمل کرده و بسیار فراتر از پنج پرواز برنامه ریزی شده اولیه خود دوام آورده است؛ به گونه‌ای که این هلیکوپتر کوچک اخیراً شصت و ششمین پرواز خود را انجام داده و با موفقیت بر زمستان سخت مریخ غلبه کرده است.

 ناسا پس از این موفقیت در حال بررسی امکان استفاده از هلیکوپتر‌های بیشتر برای ماموریت‌های آینده مریخ است و آزمایشگاه پیشرانه جت این آژانس (JPL) اخیراً نگاهی گذرا به آزمایش سخت افزار جدید هلیکوپتر خود برای مریخ به اشتراک گذاشته است.

یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی پرواز هلیکوپتر در مریخ، جو بسیار نازک این سیاره است که چگالی آن تنها یک درصد چگالی زمین است.

این بدان معناست که هلیکوپتر باید مقدار زیادی هوا را جابه‌جا کند تا در ارتفاع بماند و به روتور‌های بزرگی نیاز دارد که خیلی سریع می‌چرخند.

مهندسان در JPL یک طراحی روتور جدید را آزمایش کردند که می‌تواند تقریباً با سرعت صوت بچرخد که در یک فضای شبیه سازی شده آزمایش شد و می‌تواند شرایط مریخ مانند سرمای شدید و فشار کم را بازسازی کند.

تدی تزانتوس، مدیر پروژه Ingenuity Airplane ناسا در اظهاراتی بیان داشت: تست ما از هلیکوپتر نسل بعدی مریخ بسیار عالی بود. این جا روی زمین شما همه ابزار‌ها و آموزش عملی فوری را دارید که می‌توانید در هنگام آزمایش اجزای جدید هواپیما به آن‌ها امیدوار باشید.

تیغه‌های روتور از فیبر کربن ساخته شده اند و بلندتر از آن‌هایی هستند که در هواپیمای Ingenuity استفاده می‌شود و این طراحی جدید آن‌ها را قوی‌تر می‌کند؛ به طوری که قادر به پشتیبانی از هلیکوپتر بزرگتر هستند.

او گفت که چرخش سریعتر این روتور‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا هوای بیشتری را حرکت دهند، با این حال، می‌تواند تلاطمی ایجاد کند که باعث چرخش هلیکوپتر می‌شود.

به همین دلیل، مهندسان هنگام افزایش سرعت روتور، هم برای آزمایش‌های جدید روی زمین و هم در آزمایش هلیکوپتر نمایشی روی مریخ، مراقب بوده‌اند.

تایلر دل سستو، معاون فرمانده تست هلیکوپتر بازیابی در JPL گفت: ما پره‌های خود را تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه می‌چرخانیم که ۷۵۰ دور در دقیقه سریع‌تر از پره‌های هلیکوپتر Ingenuity است. این تیغه‌های کارآمدتر اکنون بیش از یک تمرین مجازی هستند، بلکه آماده پرواز هستند.

به لطف این داده‌های جدید، مهندسان می‌توانند بر روی یک جانشین هلیکوپتر برای Ingenuity کار کنند، اگرچه هر طراحی جدید قبل از آماده شدن برای ارسال به سیاره سرخ به آزمایش بیشتری نیاز دارد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
مام اینجا درگیر ساختن پیچ اگزوز پرایدیم
United States of America
علی کمالی
۱۰:۱۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
چرا ایران آزماشات فضانوردی وایستگاه های خودبرای سفر فضانوردان ایرانی ایجاد نمی کندما برفضا هم مسلط شویم واین دور ازانتظار نیست فقط اراده و خواستن می خواهد وتلاش شبانه روزی تا ما هم فضانوردان خود را به فضا بفرستیم البته یک شبه این امرشدنی نیست ولی باید ازهمین الآن شروع کنیم تا دیرنشود
آخرین اخبار