وزیر خارجه لبنان گفت: از مقامات صهیونیست می‌خواهیم به تهدیدات خود مبنی بر نابودی لبنان و نقض نظامی حاکمیت لبنان به صورت روزانه و دائمی پایان بخشند.  

از همان آغاز درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در نوار غزه در هفتم اکتبر، خطر گسترش جنگ به سایر مناطق به ویژه جبهه‌های شمالی و مرز لبنان باعث نگرانی مقامات غربی شده بود. با این حال، مقامات لبنانی تاکید دارند این رژیم صهیونیستی است که در حال انجام اقدامات تحریک آمیز در این زمینه است. 

به گزارش الجزیره، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان امروز (دوشنبه) از رژیم صهیونیستی به دلیل اقداماتش علیه بیروت انتقاد کرد. 

بوحبیب در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: گسترش جنگ غزه به سایر جبهه‌ها در دستان اسرائیل است. لبنان خواهان یا به دنبال شروع جنگ نیست. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما از مقامات صهیونیست می‌خواهیم به تهدیدات خود مبنی بر نابودی لبنان و نقض نظامی حاکمیت لبنان به صورت روزانه و دائمی پایان بخشند. 

مقامات صهیونیست بار‌ها اعلام کرده‌اند بلایی که اکنون بر سر غزه آورده‌اند را می‌توانند علیه لبنان نیز اجرایی کنند. با این حال، نیرو‌های حزب الله به عنوان بازوی نظامی لبنان تاکنون پاسخ‌های نظامی درخوری به تجاوزات نظامی تل آویو داده‌اند. 

اکنون یک سوم نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی که نزدیک به یکصدهزار نفر می‌شوند در مرز‌های شمالی از ترس حزب الله لبنان مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار