امام جمعه مشهد: اصالت کار سیاسی،اجتماعی به آن است که دین‌‎مدارانه باشد

امام جمعه مشهد گفت: مجموعه مجاهدت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی در مسیر انقلاب زمانی ارزش و اصالت پیدا می‌کند که دین مدارانه باشد.

آیت الله علم الهدی در دیدار با اقشار مختلف بسیجیان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت پایبندی کلام و عمل بسیج به مبانی دینی و حفظ وابستگی این جریان انقلابی به اسلام افزود:اگر ما حرکت‌های اجتماعی و سیاسی خود را به‌عنوان وظیفه شرعی، تکلیف دینی و عبادت الهی انجام دهیم، ارزشمند است.

وی ادامه داد: هنوز در جامعه ما افراد و جریان‎هایی هستند که با عقاید سکولاریستی، دین را از سیاست جدا می‌دانند و در مقابل، جریان متحجری هم فعال است که عمل او ضربه به دین می‌زند و برآیند هر دو اعتقاد نیز آن است که دین باید از سیاست جدا باشد، اما باور عمومی مردم خلاف این موضوع است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیج همان جریانی است که با فرمان امام (ره) آغاز شد و قرار بود چشم‌انداز ارتش ۲۰ میلیونی را محقق کند، اما اکنون حتی از آن هم فراتر رفته است و کار را به جایی رسانده که آمریکا سال‌هاست در اطراف کشور ما مثل سگ، پارس می‌کند، اما از خوف اخلاص دشمن‎ شکن بسیج جرات نزدیک‎ شدن به این ملت را ندارد.

علم الهدی افزود: دشمنان این ملت خیلی انتظار کشیدند تا امام (ره) از دنیا برود یا شکست نسلی اتفاق بیفتد و نسل انقلاب از جریان سازی خارج شود، اما امروز می‌بینیم که نسل آینده ساز این کشور بلایی بدتر از قبل بر سر دشمنان آورده است و جوانان دهه هفتادی ما همچون شهید حججی، کلام و رفتاری هم‎تراز با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار