دوره آموزشی بخشداران استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان برگزار شد.

معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش ستاد انتخابات وزارت کشور در این دوره تسلط عوامل اجرایی به قانون را مهمترین مطالبه ستاد انتخابات دانست و آن را رمز موفقیت و سلامت انتخابات برشمرد و گفت: در این رابطه مباحث آموزشی باید مورد توجه قرار بگیرد.

براتی در این دوره با بیان اینکه رویکرد وزارت کشور در انتخابات آینده بر اساس منویات مقام رهبری تعیین و در آن بر رقابتی بودن و سلامت انتخابات تاکید شده است گفت: همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید نهایت دقت نظر را درباره رعایت مفاد قانونی داشته باشند تا در حین برگزاری انتخابات دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات آینده طبق قانون جدید اجرا می شود، خواستار مطالعه دقیق این قانون توسط بخشداران شد.

معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: هدف اصلی و محوری دولت در برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشارکت بالا است.

براتی اعلام کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار نفر ساعت آموزش تخصیص برای کارکنان وزارت کشور و ۷۰ هزار نفرساعت نیز برای مربیان استانی و اعضای ستاد‌های انتخابات استان‌ها برگزار شده است.

وی آموزش تربیت مدرس را یکی از مهمترین اقدامات کمیته آموزش ستاد انتخابات بیان و اظهار کرد: در این رابطه تاکنون تعداد ۲ گروه از معاونان سیاسی فرمانداران آموزش دیده اند و ۲ دوره آموزشی دیگر هم قبل از انتخابات برگزار می‌شود.

معاون سیاسی استانداری آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت به عنوان چهار راهبُرد اساسی برای دست اندرکاران انتخابات از سوی رهبری تعیین شده و همه باید بر این مدار حرکت کنیم گفت:بخشداران باید به عنوان عناصر مهم کشورداری در تحقق انتخابات الکترونیکی پیشرو باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه این دوره‌ها با استفاده از جدیدترین شیوه‌های کاربردی آموزشی برگزار می‌شود افزود: شرکت‌کنندگان در نشست‌ها از بخش‌های مختلف، فرصتی مناسب برای تبادل تجربیات‌شان پیدا می‌کنند و میزان آمادگی هر بخش برای برگزاری انتخابات هم مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.