نظری گفت: راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب شامل رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت، چراغ راه برگزاری انتخابات پیش رو است و مسیر را برای برگزارکنندگان انتخابات مشخص کرده است.

بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در شورای اداری شهرستان خمین که در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: هر مدیر یا مسئولی که به اندازه سر سوزنی از کاندیدای انتخابات طرفداری کند، از این مسیر خارج شده است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: همه کاندیداهای انتخابات اسفندماه برای این ستاد یکسان هستند و با هیچکدام عقد اخوتی وجود ندارد.

نظری با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی به دنبال منفعت‌طلبی از کاندیداها نباشند، گفت: ماده‌های ۷۰ تا ۸۰ قانون انتخابات ناظر بر عملکرد مجریان انتخابات است.

وی با انتقاد از کسانیکه مدعی مهندسی انتخابات هستند، تاکید کرد: سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم رویکرد اصلی ستاد انتخابات استان مرکزی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، همراهی کامل هیات نظارت و مُر قانون را رویکرد دولت سیزدهم در برگزاری انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: هر مدیر یا کارمند اداره‌ای که ذره‌ای از داوطلبی جانبداری کند از سمت خود عزل می‌شود.

نظری با اشاره به اجرای نظارت استصوابی در انتخابات اظهار کرد: این نظارت در مورد اشکال برخی افراد است که در دنیا اجرا می‌شود و کسانیکه شورای نگهبان به عنوان نامزد انتخابات تأیید کند مورد احترام هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه چالشی که امروز آمریکا با آن مواجه شده را بیان کردند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: باید به پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری ایمان داشت و جمله ایشان درباره نزدیکی به قله را باور کرد.

نظری با اشاره به حضور برخی افراد خود فروخته در اغتشاشات پارسال، گفت: زادگاه امام راحل برخلاف اینکه نقطه تمرکز دشمنان بود، کمترین آسیب را داشت و شورای تامین خمین برای حفظ امنیت و آرامش به خوبی با مردم ارتباط برقرار کرد.

وی حفظ نظام را از واجب‌ترین واجبات دانست و بیان کرد: آفتاب نظام مقدس جمهوری اسلامی از خمین طلوع کرد و تقدیم یک‌هزار شهید این شهرستان به انقلاب، رسالت مسئولان و مردم این خطه را در پایندی به آرمان‌های انقلاب سنگین‌تر می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با گرامیداشت هفته بسیج افزود: واژه مقدس بسیج در دوران دفاع مقدس نمایان شد و دشمن از نام بسیج می‌ترسد.

نظری اضافه کرد: جهاد تبیین یعنی بسیجی عمل کردن و در هر حوزه‌ای که موفقیتی به دست آمده، نتیجه تفکر بسیجی است.

امام جمعه خمین نیز در این نشست گفت: مردم ستون انقلاب اسلامی هستند و بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسایل مختلف، می‌تواند به نظام ضربه وارد کند.

حجت‌الاسلام سید قاسم میرصادقی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه طرح و برنامه برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستند، چراکه ما میراث‌دار و امانت‌دار انقلاب هستیم.

رییس دادگستری خمین نیز در ادامه این نشست، انتخابات را نماد بلوغ سیاسی جامعه بیان کرد و گفت: شعب ویژه انتخابات در حوزه قضایی این شهرستان تشکیل شده است.

محمد شاکرمی افزود: ضابطان انتخابات شهرستان خمین معرفی و تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند.

وی، با تاکید بر پرهیز دستگاه‌های اجرایی از هرگونه فعالیت انتخاباتی، گفت: دستگاه قضایی با هیچ فردی در زمینه تخلفات انتخابات مسامحه نخواهد داشت و بر طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

خمین در جنوب استان مرکزی واقع است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
انتخابات سراسری وسالم برگزار بشه نماینده ها بدنبال خدمت به جامعه پردرد باشند نه بفکر پرکردن جیبشان از بیت المال