مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی از اواخر امروز دوشنبه در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.  

محمد سبزه زاری با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر امروز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۶ تا اواسط سه شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۷ گفت: رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه ای، احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق پیش بینی می‌شود.

او  افزود: این شرایط در مناطقی از شمال دزفول، اندیمشک، اندیکا، لالی، مسجد سلیمان بویژه ارتفاعات شمالی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان  ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، باال آمدن سطح آب رودخانه‌ها واحتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی وجاری شدن سیلاب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، شکستن درختان وجود دارد.

آقای سبزه زاری گفت: از فردا روند کاهش دما مورد انتظار است و از اواخر وقت امروز تا روز جمعه شمال خلیج فارس مواج است.

او  توصیه کرد: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید و صاعقه بکار گرفته شود. پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی به کار گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان  می‌گوید: در شبانه روز گذشته گتوند با ۲۶.۷ و  ایذه با ۸.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده اند و حداکثر دمای اهواز به ۲۴.۲ و حداقل به ۱۴.۹ درجه سانتیگراد رسیده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.