فرماندار گیلانغرب گفت: راه‌های عشایری که در جریان بارندگی و سیل اخیر مسدود و یا تخریب شده بود، پس از بهسازی و مرمت بازگشایی شد.

علی پروین فرماندار گیلانغرب در حاشیه بازدید از مناطق عشایری زله زرد، گفت : اجرای عملیات بهسازی ابنیه و راه‌های عشایری این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: از محل ارزش افزوده بیش از ۴۰ میلیارد ریال طی سه سال اخیر برای اجرای طرح‌های عشایری این شهرستان هزینه شده است.

فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه این منطقه از معدود شهرستان‌هایی است که هم ییلاق و هم قشلاق دارد، گفت: کوچ عشایر از مناطق گرمسیری این شهرستان به سمت مناطق سردسیر آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

پروین ادامه داد: عشایر کوچرو، نیمه کوچرو، ساکن و عشایر مهاجر این شهرستان یک هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از هشت هزار و ۲۲۰ نفر است که سالیانه چهار هزار تن انواع فرآورده‌های دامی توسط آن‌ها تولید می‌شود.

وی گفت: چهار دستگاه تانکر به منظور آبرسانی سیار در مناطق ییلاقی شهرستان گیلانغرب تامین و مستقر شده است.

پروین اضافه کرد: خدمات دهی در بخش‌های مختلف به عشایر از طریق مدیریت عشایری در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و با این حال برای امکان استفاده برق از طریق انرژی خورشیدی پیگیری لازم به عمل خواهد آمد تا در صورت امکان این خواسته در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار گیلانفرب از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث پل چم سورک در دهستان ویژنان محور گیلانغرب به سومار که در جریان بارندگی و سیل اخیر تخریب شد، اختصاص یافت.

علی پروین افزود: عملیات اجرایی احداث پل چم سورک شروع شده و در صورت مساعد بودن هوا با نصب تجهیزات و بتن ریزی ظرف مدت ۲ ماه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: تا زمان تکمیل این دهنه پل موقت در جوار این پروژه به منظور تردد خودرو‌های سبک و رفع مشکل اهالی و تسهیل در دسترسی به مرز سومار نصب شده ضمن اینکه تردد کامیون و ماشین آلات سنگین تا تکمیل این پروژه از محور ناودار و شهرستان ایوان انجام می‌گیرد.

فرماندار گیلانغرب گفت: قطعه‌های ۲پروژه ملی جاده گیلانغرب به سومار در محور زله زرد به طول ۲۹ کیلومتر با پیشرفت ۴۵ درصد درحال انجام است.

پروین اضافه کرد: تکمیل و اجرای قطعه الف و یک این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبارسه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در حال پیمان سپاری است.

وی با بیان اینکه ۶ کیلومتر از محور ورودی به شهر سومار تعریض و اجرای روکش شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل محور زله زرد به عنوان یک پروژه ملی با ایجاد خط ترانزیتی و همچنین زمینه ساز تردد زوار و مسافر از مرز سومار به عنوان نزدیکترین مسیر به مرکز عراق و عتبات عالیات اهمیت بسیار بالایی برای استان و شهرستان دارد ابراز امیدواری کرد با نگاه ویژه و تزریق اعتبارات لازم این پروژه بزرگ به موقع تکمیل شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب از اجرای طرح سمطا در این شهرستان در راستای ثبت اطلاعات مربوط به استفاده از مراتع خبر داد.

فرزاد ربیعی افزود: «سمطا» سامانه مدیریت منابع طبیعی است که سه زیر شاخه ممیزی مرتع، طرح‌های مرتع‌داری و بحث گیاهان دارویی را در خود جای داده است.

وی اظهار کرد: احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی ضمن اشتغالزایی و کمک به معیشت و اقتصاد جوامع محلی، درآمدزایی و ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

وی گفت: عشایر جهت تکمیل مدارک و اخذمجوز قانونی به اداره منابع طبیعی مراجعه نمایند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.