طبقه بندی مشاغل هزار واحدکارگاهی در دستورکار وزارت تعاون + فیلم

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون گفت: وزارت تعاون تا پایان سال هزار واحد کارگاهی را زیرپوشش طرح طبقه بندی مشاغل در کشور قرار می دهد.

مدیرکل روابط کار وجبران خدمت وزارت تعاون در کاشان گفت: تا کنون ۴۴۰۰ واحد کارگاهی و امسال نیز هزار واحد کارگاهی تحت پوشش طبقه بندی مشاغل قرار می‌گیرند.


احمد غریوی یوسف آباد هدف از طبقه بندی مشاغل را جلوگیری از بهره کشی از کار دیگران، استاندارد سازی مشاغل، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و مشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه بیان کرد وافزود: امیدواریم تا سال آینده هزار واحد دیگر را نیز تحت پوشش قرار دهیم.


او با اشاره به اینکه تمام اختیارات به اداره کل استان‌ها واگذار شده است، گفت: تاپایان برنامه پنجم در ۶۱۰۰ وا حد طرح طبقه بندی اجرا می‌شود.

احمد غریوی افزود: طرح طبقه بندی مشاغل یکی از دستاورد‌های سیستم‌های مدیریتی در راستای برقراری عدالت مزدی و یکی از الزامات قانون کار کشور است.


مدیرکل روابط کار وجبران خدمت وزارت تعاون با اشاره  به موضوع مهمی نظیر امنیت شغلی و نظم انضباط در محیط کار گفت: در این زمینه کمیته‌ای با عنوان امنیت شغلی و سامان بخشیدن به قرارداد‌های کار تشکیل شد.


غریوی یوسف آباد با اشاره  به تنظیم پیش نویس در مورد امنیت شغلی و سامان‌بخشی قرارداد‌های کار افزود: جلسه‌های تخصصی در این زمینه برگزار و پیش نویس تنظیم و تقدیم دولت شد تا در قالب لایحه به مجلس ارائه شود.


او گفت: سالانه ۴۰۰ هزار پرونده دعاوی کارفرمایان و کارگران برای صلح و سازش در هیئت‌های حل اختلاف بررسی می‌شود.

طبقه بندی مشاغل هزار واحدکارگاهی در دستورکار وزارت تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار