معاون سوادآموزی استان همدان گفت: هشت هزار و ۲۰۰ نفر برای شرکت در دوره‌های مختلف نهضت سوادآموزی در همدان مورد شناسایی قرار گرفتند.

منوچهرتوسلی کیا گفت: از این تعداد سوادآموز سه هزار و ۷۰۰ نفر برای دوره سوادآموزی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای دوره انتقال و ۲ هزار نفر نیز برای دوره تحکیم شناسایی شده اند که براساس برآوردی بی سوادان باقی مانده، حجم ابلاغی جهت پوشش در بین شهرستان و مناطق توزیع شده است.

او گفت: در سال گذشته آموزش هفت هزار و ۶۰۰ سوادآموز در همدان هدف‌گذاری شده بود که به پنج هزار و ۸۰۰ نفر آموزش ارائه شد.

معاون سوادآموزی استان همدان گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان نهضت سواد آموزی، کلاس گذاری سال جاری از شهریور ماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.

توسلی کیا از افراد بی سواد و کم سواد واجد شرایط جامعه هدف (۱۰ تا ۴۹ سال) دعوت کرد با ثبت نام، در کلاس‌های سواد آموزی شرکت و از نعمت سواد برخوردار شوند.

این مقام مسوول گفت: در سال جاری علاوه بر افراد ۱۰ تا ۴۹ سال، نام نویسی از واجدین شرایط گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال نیز به میزان ۲۰ درصد از حجم ابلاغی (دوره سوادآموزی و انتقال) برای شهرستان‌ها و مناطق مجاز بوده و حداکثر ۲۰ درصد از سوادآموزان تایید نهایی شده هر آموزش دهنده می‌تواند از گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال باشد.

توسلی کیا گفت: اجرای طرح آموزش یارانه به سوادآموزان، طرح "نماز کلید بهشت" آموزش عملی نماز با هم افزایی ستاد اقامه نماز و طرح زنان و دختران روستایی بی سواد امسال در دستور کار سوادآموزی استان همدان قرار گرفته است.

او گفت: طرح خواندن با خانواده و طرح پشتیبان نیز با استفاده از ظرفیت اعضای خانواده فرد سوادآموز اجرا می‌شود و کتاب و نوشت افزار رایگان در اختیار وی قرار می‌گیرد.

توسلی کیا، از رشد ۱۱ پله‌ای سازمان سوادآموزی استان همدان در شاخص‌های ۲۱ گانه کشوری در سال جاری خبر داد و گفت: هر ساله براساس این شاخص‌ها سوادآموزی استان‌ها بررسی و رتبه بندی می‌شود.

او گفت: سوادآموزی استان همدان سال جاری در ۶ شاخص کشوری رتبه اول را کسب کرده و نیز در طرح کاشت درخت توسط سوادآموزان به رتبه ۲ کشوری دست یافت.

معاون سوادآموزی استان همدان گفت: وضعیت سوادآموزی استان همدان در مجموع مثبت ارزیابی می‌شود و رییس سازمان سوادآموزی کشور و معاون وزیر از استاندار و اعضای شورای پشتیبان قدردانی کردند.

توسلی کیا با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار ۲۰۰ نفر آموزش دهنده با سوادآموزی استان همدان همکاری می‌کنند، گفت: براساس تفاهم نامه با سایر دستگاه‌های اجرایی مقرر شده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، حوزه علمیه، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اقامه نماز، فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی در شناسایی و جذب بی سوادان استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.