دبیر اجرایی جایزه آبادیران از برگزاری اولین دوره جایزه ملی آبادیران در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

محمدرضا اکبری دبیر اجرایی جایزه آبادیران در نشست خبری اولین دوره جایزه ملی آبادیران که صبح امروز در محل ساختمان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: این جایزه گام دیگری در راستای حمایت از محصولات و خدمات دانش‌بنیانی است که از طریق رفع نیازمندی‌ها، مسائل و چالش‌های مناطق کم برخوردار کشور، به آبادانی و پیشرفت این مناطق کمک می‌کند.

وی افزود: این جایزه با هدف شناسایی فعالان مردمی حوزه آبادانی و پیشرفت فناورانه، به دنبال شناسایی فعال‌ترین و مؤثرترین بازیگران این عرصه در بخش‌های مختلف دانشگاهی و حوزوی، شرکت‌ها، گروه‌ها، نهاد‌های مردمی و مسئولین اجتماعی است.

وی اظهار کرد: این رویداد سالانه در بخش‌های شرکت دانش‌بنیان، خلاق و نوآور، اساتید، نخبگان و پژوهشگران، گروه‌ها و نهاد‌های مردمی، جهادی و مسئولیت اجتماعی برگزار می‌شود.

اکبری با اشاره به اهداف و کارکرد‌های جایزه آبادیران، ادامه داد: شناسایی و معرفی فعالان مردمی حوزه آبادانی و پیشرفت فناورانه، توسعه و ترویج خدمات و راهکار‌های برتر توسعه یافته در زمینه آبادانی و پیشرفت در کشور، ارتقای آگاهی جامعه از توانمندی‌های دانش‌بنیان‌های فعال در عرصه رفع چالش مناطق محروم، الگوسازی و ایجاد انگیزه برای فعالان عرصه زیست‌بوم فناوری و گروه‌های دغدغه‌مند در این حوزه، بهبود کیفیت زندگی ایرانیان از مسیر ایجاد بستر برای رفع مسائل و چالش‌های بومی به کمک راهکار‌های فناورانه و نوآورانه از اهداف این جایزه به شمار می‌رود.

وی گفت: جایزه آبادیران مخاطبین بخش‌های ویژه‌ای همچون شرکت‌ها، نخبگان و اساتید، نخبگان دانشگاهی، نهاد‌های مردمی، مسئولیت‌های اجتماعی دارد.

دبیر اجرایی جایزه آبادیران با اشاره به ۵ محور اصلی بخش شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور ادامه داد: مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس، سلامت، بهداشت و توانبخشی، فناوری‌های نرم، آموزشی و خدماتی محور‌های بخش اول جایزه آبادیران است.

اکبری دبیر اجرایی جایزه آبادیران با اشاره به جزئیات جایزه ملی آبادیران، گفت: در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان به نفر اول ۲۵۰ میلیون تومان همراه با ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، ۵۰ میلیون تومان حمایت توانمندسازی و ۵۰ میلیون تومان پژوهانه شبکه آزمایشگاهی اعطا می‌شود.

وی جایزه نفر اول در بخش اساتید را ۱۰۰ میلیون تومان همراه با ۵۰ میلیون تومان پژوهانه شبکه آزمایشگاهی دانست و یادآور شد: جایزه نفر اول در بخش نخبگان ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، اولین دوره جایزه ملی آبادیران در هفته اول بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار